به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۱

از کاترین اشتون تا کبری اشتری در قم!
  بغداد، کاترین اشتون با مانتویی بلند و گشاد، ـ استانبول، اشتون با گردن پوشیده ـ وین، کاترین با یقه باز 
عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوي كاترين اشتون هم به نحوه انتشار لباس كاترين اشتون در مطبوعات ايران واكنش نشان داد و گفت : " پوشش خانم اشتون شايسته بود . لباس ايشان نيم تنه نبود. خيلي زنان در ايران حجاب كامل دارند اما مذاكرات در سطح بين المللي بود و نه در ايران بلكه در يك كشور ثالث برگزار مي شد".
روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا هم در اين باره نوشت: خانم اشتون بسيار مراقب بود تا يادش باشد كه نبايد با آقاي جليلي دست بدهد و براي اين كار دستهايش را به پشت كمرش گره زده بود، اما شايد فكر اين مساله را هم نمي كرد كه يقه لباس او ظاهرا با استانداردهاي مطبوعات ايران فاصله دارد و مطبوعات ايراني براي انتشار تصوير او در صفحه اول خود مجبور خواهند شد تا يقه او را دستكاري كنند."
 در ترکیه، اشتون برای اینکه تصاویرش بار دیگر فتوشاپی نشوند ، نه تنها به احترام هیات ایرانی لباس پوشیده تری بر تن کرد، بلکه پا را فراتر گذاشت و با پارچه ای کل گردن خود را پوشاند که در پوشش وی بی سابقه بود و کاملاً مشخص بود که برای جلوگیری از تبعات فتوشاپی از نوع ایرانی ، این کار را کرده است.
کاترین اشتون در بغداد با مانتویی بلند و گشاد که دلپسند سعید جلیلی (رئیس هیات ایرانی) است به بغداد آمد؛ نشانه ای از حسن نیت و توجه او به جزئیات و حساسیت های ایران در همه ی زمینه ها...
می گویند اگرنشست کاترین اشتون  و سعید جلیلی در «فـُردو» نزدیک شهر قم برگزار شود، خانم اشتون برای رضایت آقای جلیلی نام خود را به کبری اشتری تغییر داده و از چادر استفاده می کند!
کبری اشتری در قم، دور نهایی مذاکرات و نزدیکی قطعیِ مواضع طرفین !!