به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۱

گوگل نام خلیج فارس را حذف کرد!

گوگوش، خلیج پارس شناسنامه من



خلیج‌فارس یعنی شناسنامه من



وطن چیه؟ وطن کیه؟


لالایی ِ بچه گیه


وطن تویی، وطن منم


منم که پر پر می زنم


زبان ِ مادری مونه


ما رو به هم می رسونه


جای ِ همه تجربه ها


عطر ِ غریبی در هوا


اصالت ِ خاطره ها


فرصت ِ آزادی ِ ما


پنجره ای رو به سکوت


تنهایی ِ کویر ِ لوت


دل ضربه های ِ ارک ِ بم


تجارت ِ تن با بلم


پنجره ای به پنج دری


با مردم ِ خاکستری


رو به حیاط ِ بچه‌گی


سر خورده گی، دل مرده گی


رو به شمال، رو به جنوب


این آب ِ دشمن کوب ِ خوب


خلیج فارس یعنی وطن


یعنی شناس نامه ی من


بحر خزر یعنی وطن


یعنی شناس نامه ی من


کشف ِ عزیز ِ کلمه


دشمن ِ زنجیر و قمه


آقا اجازه هست؟ بگیم


که خسته ایم از سین جیم


اجازه هست؟ تازه بشیم


بگیم که ما عاشق شدیم


عاشق ِ دریای ِ خزر


با چشم ِ تر ، با چشم ِ تر


عاشق ِ کرد و ترکمن


لحظه به لحظه ی وطن


با هر چه جشن و فاجعه


مسجد، کنیسا ،صومعه


شيراز ِ مون و سو و شون


چار باغ و عکس ِ چهل ستون


لر و بلوچ و آذری


خواهری و برادری


وطن کرد ِایرانیه


تعریف جان فشانیه


وطن یعنی خود باوری


برابری، برابری


خلیج فارس یعنی وطن


یعنی شناس نامه ی من


بحر خزر یعنی وطن


یعنی شناسنامه ی من