به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۱

وکیل مجلس: دولت به نمایندگان رشوه می دهد

در آستانه ی پایان روزهای فعاليت اين دوره مجلس شورای اسلامی در ايران، برخی از نمايندگان مجلس، دولت محمود احمدی نژاد را متهم کرده اند که برای جلب نظر مجلس به برخی نمايندگان رشوه پرداخت کرده است. هنوز دولت به اين اتهام واکنش نشان نداده است.
احمد توکلی نماينده تهران و رييس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامي در آخرين روزهای اين دوره مجلس، برخی همکاران خود را به دريافت رشوه از دولت متهم کرده است. 
احمد توکلی می گويد: فيلمی از يکی از نمايندگان مجلس در اختيار دارم که در يک سخنرانی، به رشوه دولت به برخی نمايندگان حامی دولت اشاره کرده و گفته، وقتی وزرا به مجلس می آمدند از ما انتظار داشتند که به نفع آنان رأی بدهيم و ما نيز رأی می داديم. بعد از موفقيت وزيران، شماره حساب می داديم تا به حساب ما پول واريز کنند.

با اينکه چند روز از اين اتهام توکلی عليه دولت و برخی همکارانش در مجلس گذشته، هنوز آنها واکنشی نشان نداده اند.

پيش از اين در زمان استيضاح علی کردان، وزير کشور بخاطر مدرک جعلی در سال ۸۷، فاش شد نمانيده دولت برای جلب رای نمايندگان، چک هايی به مبلغ پنج ميليون تومان بين آنها توزيع می کرده است. دولت خيلی زود به اين خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد اين کمک متداول است و ربطی به رای اعتماد به علی کردان ندارد.

در غياب مخالفان دولت، مجلس ايران در اختيار اصولگرايان است. مدتهاست آنها به دو دسته تقسيم شده اند حاميان و منتقدان احمدی نژاد.

حميد رسايی و روح الله حسينيان. چهره های سرشناس حامی دولت در مجلس اند. در مقابل، علی مطهری و احمد توکلی؛ حاميان سابق احمدی نژاد و حالا منتقد دولت هستند. اين منتقدان احمدی نژاد می گويند دولت برای جلب نظر برخی نمايندگان هر کاری کرده؛ حتی اهدای کيف های پول.

مشابه روشی که در پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی رخ داد. تا کنون ده جلسه محاکمه عوامل اختلاس سه هزار ميليارد تومانی برگزار شده و در دادگاه اعلام شده که متهمان، به برخی مسوولان دولتی، کيف های پر از دلار به عنوان رشوه پرداخت می کردند.

اختلاف مجلس و دولت در ماه های اخير با افشای نقش دولت در اختلاس سه هزار ميليارد تومانی، بيشتر شده است. از برخی نزديکان احمدی نژاد به عنوان حاميان عوامل اختلاس نام برده می شود اما محمود احمدی نژاد اتهام ارتباط دولت خود را با متهمان پرونده اختلاس رد کرده است.

در همين حال مقامات قضايی اعلام کرده اند در رسيدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی، همه متهمان احضار می شوند، اما تاکنون تنها چند مسوول رده ميانی وزارتخانه ها در دادگاه حاضر شده اند. پيشتر، از چند نماينده مجلس هم در پرونده اختلاس نام برده شده که البته آنها نيز هنوز در دادگاه حاضر نشده اند.

روز سه شنبه قرار است هفت متهم جديد و يک مقام مطلع، در يازدهمين جلسه دادگاه عوامل اختلاس سه هزار ميليارد تومانی، حاضر شوند.