به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۳

آرژانتین، ۲۴ سال بعد از مارادونا در فینال؛

لیونل مسی 
دیدار هلند و آرژانتین بی گل
 و در مجموع کم موقعیت بود

 تیم ملی آرژانتین با پیروزی برابر هلند در ضربات پنالتی، به فینال جام جهانی راه یافت تا حریف آلمان شود و هلند نیز در رده بندی با برزیل بازی کند.

به گزارش فوتبال ایران، دیدار هلند و آرژانتین بر خلاف مسابقه آلمان و برزیل، بی گل و در مجموع کم موقعیت بود.
در نیمه اول، آرژانتین بر بازی سوار بود و در نیمه دوم، هلند به تدریج از لاک دفاعی بیرون آمد و بیشتر دست به حمله زد، اما در شبی که مسی در محاصره 

مدافعان پر تعداد حریف، کمتر فرصت خودنمایی یافت و آرین روبن هم نتوانست کار خاصی انجام دهد، 120 دقیقه تلاش 2 تیم بی ثمر ماند.
شاید حساس ترین فرصت این بازی در دقیقه 115 پیش آمد که پالاسیو در مصاف تک به تک با سیلسن، دروازه بان هلند، توپ را با سر به دست سیلسن کوبید.
نکته جالب دیگر این دیدار این بود که لوییز فان خال، مربی هلند، هر 3 تعویضش را در جریان بازی انجام داد و بنابراین نتوانست مثل دیدار با کاستاریکا، تیم کرول، دروازه بان ذخیره اش را برای گرفتن پنالتی به زمین بفرستد وشاید همین مساله هم سرنوشت ساز شد، چون سیلسن، دروازه بان اصلی هلند، حتی یک پنالتی را هم نگرفت.

پس از تساوی بدون گل دو تیم در 120 دقیقه، کار به ضربات پنالتی کشید که فلار (گل نشد)، روبن، اسنایدر (گل نشد) و کویت برای هلند و مسی، گارای، آگوئرو و ماکسی رودریگس برای آرژانتین پنالتی زدند.

اما ستاره این شب، سرخیو رومرو، دروازه بان آرژانتین بود که با مهار 2 پنالتی هلند، پایه گذار صعود تیمش به فینال شد. آرژانتین بعد از 24 سال به فینال جام جهانی رسید، آن هم فینالی که تکرار مسابقه سال 1990 است، یک بازی کلاسیک بین آلمان و آرژانتین.
فوتبال ایران