به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۳

سراج میردامادی به شش سال زندان محکوم شد

شش سال حبس تعزیری در تهران علیه "سراج‌الدین میردامادی" 
میردامادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی است که پس از بازگشت به ایران تحت تعقیب قضایی قرار گرفت
سراج‌الدین میردامادی- روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب، به شش سال حبس تعزیری در دادگاه انقلاب محکوم شد.
امروز حکم شش سال حبس تعزیری در تهران علیه "سراج‌الدین میردامادی" صادر شده است.
سراج‌الدین میردامادی، پس از گذشت حدود سه ماه بازداشت در زندان اوین، برای محاکمه به دادگاه انقلاب رفت. در این دادگاه وی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تبانی علیه امنیت داخلی کشور» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. 
اتهامات وارده به سراج‌الدین میردامادی در دادگاه انقلاب و از سوی قاضی صلواتی به وی وارد شد.

سراج الدین میردامادی از ۲۱ اردیبهشت ماه در بازداشت به سر می برد و قاضی با آزادی او به قید وثیقه موافقت نکرده است. گیتی پورفاضل وکیل‌مدافع میردامادی بارها تقاضای آزادی او با قید وثیقه را مطرح کرده اما این درخواست با مخالفت قاضی صلواتی روبه‌رو شده است.

سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی است که پس از بازگشت به ایران در مرداد ماه ۹۲ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در ۱۸ دی ماه ۹۲ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به او تفهیم شد. میردامادی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه برای ادای پاره ای توضیحات به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.

سراج‌الدین میردامادی که عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است، پیشتر در روزنامه‌های جهان اسلام، توس و حیات نو فعالیت می‌کرد. وی در سال‌های ۷۸ تا ۸۱ معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی بود.
کلمه