به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

دفاع شهردار تهران از طرح جداسازی محل کار زنان و مردان در شهرداری

قالیباف: غیرت دینی داریم
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، از جداسازی محل کار کارکنان زن و مرد در زیرمجموعه خود دفاع کرده و گفته است که زنان نباید با "نامحرمان" بیشتر از "محرمان" خود معاشرت داشته باشند.
آقای قالیباف که روز جمعه، ۲۷ تیر، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود، گزارش‌ها درباره تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران را کذب خواند، اما گفت: "نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها، ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد و با گذشت زمان، این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد."
در هفته‌های اخیر انتشار متنی که گفته می‌شود یکی از مصوبه‌های شهرداری تهران در اردیبهشت امسال است، خبرساز بوده است. براساس این متن که ظاهرا معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری آن را ابلاغ کرده است، تمام مدیران ارشد و میانی زیرمجموعه شهرداری تهران موظف شده‌اند که "صرفا از نیروهای کارمند آقا جهت سمت‌هایی مانند مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن، تایپیست و مسئول پیگیری" استفاده کنند.
در این متن اضافه شده است که برای "آرامش و آسایش بیشتر کارکنان" تا حد امکان "محل استقرار" کارکنان زن و مرد هم جدا شود.
شهردار تهران در توضیح دلایل این تصمیم گفت: "حرفی که در شهرداری زده‌ایم این بود که اگر در یک اتاق ... سه یا چهار نفر آقا و سه، چهار نفر دیگر خانم هستند ... می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند."
او گفت: "ما نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم."

در همين زمينه عبدالحسين مختاباد، عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با «اظهار تعجب از بيان چنين مساله‌‌ای از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران»، به روزنامه اعتماد گفته بود: «واقعا جای بسی تاسف و تعجب دارد. نمی‌دانم به تازگی اين سخنان تفکيک جنسيتی چرا تا اين حد دردستور کارشهرداری قرارگرفته است.»