به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۳

از سوی سایت علی خامنه‌ای آغاز شده است:

 تلاش برای جایگزین کردن «فتنه تغلب» به جای «فتنه تقلب»

سایت علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی تلاش‌ها برای وارد کردن عبارتی جدید به ادبیات سیاسی ایران با عنوان «فتنه تغلب» را آغاز کرده است.

عبارت «فتنه تغلب» برگرفته از یکی از سخنرانی‌های آقای خامنه‌ای در ۳۰ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ است. (فایل صوتی)
رهبر جمهوری اسلامی در این سخنرانی در تعریف «تغلّب» گفته که «از راه غلبه و زور بر مردم حاکم شدن.»
سایت رهبر جمهوری اسلامی با گذشت ۱۲ سال از زمان این سخنرانی و پنج سال از زمان وقایع سال ۱۳۸۸ در اقدامی هدفمند پوستری با عنوان «فتنه تغلب» طراحی و منتشر کرده است.
در توضیح این پوستر به نقل از خامنه‌ای نوشته شده «هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد.»
در بخش دیگری از این توضیح آمده «آن قدرتى که از انتخاب مردم به‌ وجود آمد، محترم است؛ در مقابل آن، کسى نبایستى سینه سپر بکند، در مقابل او کسى نباید قهر و غلبه‌اى به کار ببرد که اگر یک چنین کارى کرد، اسم کار او فتنه است.»
جایگزینی «فتنه تغلب» به جای «فتنه تقلب» از زمان انتشار این پوستر در ادبیان برخی فعالان سیاسی محافظه‌کار نیز آغاز شده و در حال گسترش است.
به نظر می‌رسد هدف از جایگزینی این عبارت٬ پاک کردن صورت مسئله تقلب در انتخابات سال ۸۸ و تلاش برای متهم کردن میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای «اعمال زور» علیه نظام جمهوری اسلامی باشد.