به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۳

تئاتری‌ها کشتار بی‌رحمانه غزه را محکوم کردند

جمعی از هنرمندان تئاتر ایران طی بیانیه‌ای هم صدا با سایر هنرمندان آزاد اندیش جهان، کشتار بی‌رحمانه‌ی غزه را محکوم کردند.


به گزارش سینماپرس ،در این بیانیه آمده است :
بسمه تعالی
غزه، قطعه‌ای خاک نیست، صحنه‌ی مکرری از غربت انسانیت نسل‌های ستمدیده در طول تاریخ است. نمایشی است از رویارویی ناتمام حق و نیک‌اندیشی و صلح‌خواهی هابیلیان با هر چه پلشتی و تجاوز و جسارت وحشیانه‌ی قابیلیانی که هیچ یک از مرزهای اخلاقی و آیینی را در حریم جغرافیای انسانی نمی‌شناسند.
واقعیت این ایام، معصومیت از دست رفته‌ای است که در ازدحام آتش و دود و محاصره، چشم و گوش جهانیان را پوشیده بر شراره‌های ریخته بر دامن کودکان بهت‌زده و عاطفه‌ی مادران سوخته و هستی پریشان شده‌ی فلسطینی می‌بیند. حق زنده بودن و زندگی، تجربه و احساس خاک و آسمان، حق شادی‌های کودکانه و از همه بیشتر حس آرامش و امنیتی که در سکوت تلخ سیاست‌زدگی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها، ناشنیده و نادیده می‌شوند.
اما ساکنان این خاک آزادگی و اهالی هنر شریف نمایش این کشور، تماشاییان بی‌طرف و دل‌های بی‌تفاوت این صحنه نیستند و نفرین قلبی خود را نثار قلم و زبان و صحنه‌گردانی عوامل این سناریو می‌کنند و خود را در حماسه‌ی مقاومت و اندوه ساکنان مظلوم غزه، سهیم می‌دانند و از خدای عدالت، عنایتی دیگر می‌طلبند و قامت استوار مقاومان غزه را صبر و شکیبایی بیشتر امید می‌برند و بر این باورند که: ای خون ایستاده در برابر تاریخ! جهان خسته از توحش و نابرابری، تاریک این شب‌ها را باور نمی‌کند و بی‌ شک دستان خورشیدیان بشارت، ستاره‌های خونین را از خاکستر و خاک، برخواهد داشت و سکوت خونین‌شان را در فردای رهایی، ایستاده و جاری، فریاد می‌زند...»
در متن این بیانیه که از سوی مرکز هنرهای نمایشی منتشر شده،اسامی ذیل آمده است:
«حسین مسافرآستانه- محمود عزیزی- سعید کشن فلاح- حسین پارسایی- محمدعلی خبری- مهدی شفیعی- شهرام کرمی- مریم معترف- پریسا مقتدی- نصراله قادری- شهرام نوشیر- محمود فرهنگ- مهدی حاجیان- رضا دادویی- سیدجواد هاشمی- داوود فتحعلی‌بیگی- حسن رونده- اتابک نادری- حجت سیدعلیخانی- حمیدرضا نعیمی- پری صابری- حسین راضی- هوشنگ هیهاوند- علی‌اکبر طرخان- حمید پور آذری_ محمد حسین ناصر بخت-اردشیر صالحپور-پیمان شریعتی-علی سلیمانی- رامین راستی- ناصر رهنماآذر- حسن اسدی- جواد صداقت- حسین عاطفی- امید بسیم- علی روحی- حسن عابدی- سعید بهروزی- بهمن سلیمانی- ناصر ایزدفر- حمید سلیمانی- اصغر نوبخت- حسن پاکروش- محمدعلی رادمنش- هدایت حیدری- رضا گشتاسب- محمدعلی صادق‌حسنی- الله‌قلی نظری- علی گلستانی- رجبعلی فلاح- حسین کریمی- محمدرضا ابوالحسنی- کیانوش بهروزپور- احمد شاهین‌فر- مجید واحدی‌زاده- علیرضا استادی- آرش سهرابی- مهدی هنرجویان- سعید جمشیدی- محمدرضا عبدالهی- غلامرضا رحیمیان- علی شکاری- حسین صفی- یعقوب صدیق‌جمالی-و....»