به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۴

یادداشت شماره ۳۹۹ هوشنگ طالع

نه! مردم اعتماد ندارند 
دیشب در یکی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی که سخن بر سر مسایل هسته‌ای بود، نتیجه‌ی یک نطر سنجی نیز اعلام شد.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که۸۷ در صد از شرکت کنندگان، مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را در اثر سوءمدیریت می‌دانند و تنها ۱۳ در صد، آن را نتیجه تحریم‌ها می‌دانند.
این در حالی است که در درازای کمابیش دوسال گذشته، دولت یازدهم با تبلیغات گسترده ، هم‌راه با « مغزشویی »‌، کوشیده است تا همه‌ی مشکلات کشور را به گردن « تحریم » ها بگذارد.
این نظر سنجی در حقیقت عبارتست از ابراز عدم اعتماد مردم به دولت و نیز بیهوده بودن مذاکرات به بهانه‌ی رفع تحریم‌ها.
مرتب اعلام می‌شود که «تیم مذاکره کننده» ‌مورد وثوق همه جانبه است. این همان تیمی است که منتهی هنرش را با «دادن» همه‌چیز  و «گرفتن» هیچ و در حقیقت انداختن «طوق لعنت ۵+۱» به گردن ملت و مردم ایران در سعدآباد نشان داد.

این تیم چنان حقیرانه و ذلیلانه عمل کرد که  طرف‌های گفت‌وگوی «سعدآباد» یعنی وزیران امورخارجه‌ی آلمان، فرانسه و انگلیس حتا پاسخ سلام آنان را نمی‌دادند.
 جک‌ استراو وزیر امورخارجه‌ی انگلیس در مذاکرات سعدآباد در خاطراتش به تلفن آفای روحانی اشاره دارد و می‌گوید که در قطار بودم که ایشان تلفن کردند و من گفتم اجازه بدهید بروم دستشویی تا گفت‌وگو را پی بگیریم که بسیار پرمعناست و شان طرف مذاکره را نشان می‌دهد.

این گفت‌وگوها با این آدم‌ها و با این دولت، کشور را به سوی جنگ سوق می‌دهد.
پذیرش قرارداد الحاقی یعنی پذیرش بازرسی‌ها از هرجا و در هر زمان.  
برخلاف گفته‌ی آقای عراق‌چی، بازرس‌ها قرار نیست که «دستمال» بکشند و بروند.  
بازرسی‌های «آنسکام» از اتاق‌خواب صدام حسین را فراموش نکنید. عدم پاسخ به بازرسان و شاید پاسخ با «سرب‌داغ»  ‌می‌تواند قطع نامه‌ی شورای امنیت در یورش نظامی به ایران را در پی داشته باشد.

با استناد به این که تمدید قرارداد ان پی تی در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بدون تصویب مجلس شورای اسلامی بوده و در نتیجه دیگرنافذ نیست و در حقیقت ایران عضو این قرارداد نمی‌باشد، ‌مذاکرات را پایان یافته اعلام کنید.

هرچه در این راه جلو بروید، بیش‌تر در باتلاقی که از آن رهایی نیست  و می‌تواند به نابودی ایران بیانجامد،‌ بیش‌تر فرو خواهید رفت .

پنج‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ ـ هوشنگ طالع