به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۴

فراخوان یازدهمین گردهمایی پاریس برای دفاع از حقوق دگراندیشان

و همبستگی با نسرین ستوده و یارانش  پاریس، میدان سن‌میشل، یکشنبه 31 مِه، از ساعت 16 تا 17
هم‌میهن آزاده

دویست و بیست روز از تحصن نسرین ستوده و یارانش در برابر کانون وکلا، برای دفاع از حقوق دگراندیشان می‌گذرد. پشتیبانی وهمراهی شهروندان و فعالین هنری، فرهنگی، مدنی و سیاسی نیز با این تلاش شهروندی نسرین ستوده ادامه دارد.

در همین رابطه، کانون مدافعان حقوق بشر کردستان در بیانیه حمایت از تحصن نسرین ستوده می‌نویسد: «ما ایستادگی خانم نسرین ستوده را در دفاع از حقوق پایمال‌شده دگراندیشان، محرومان و حذف شدگان جامعه ارج می‌گذاریم و در این راه با حمایت از تلاش‌های ایشان، در کنار ایشان و همراهان‌شان ایستاده ایم. ما دفاع از حق دگراندیش و عقب نشاندن حکومت در این عرصه را کلید هرگونه تحولی به سوی دموکراسی و استقرار جامعه ای مبتنی بر حقوق شهروندی می‌دانیم و همه نیروهای آزادی‌خواه و فعالان سیاسی، فرهنگی و حقوق بشری را به تلاش مشترک و پشتیبانی از اقدام اعتراضی خانم نسرین ستوده فرا می‌خوانیم.»

سرکوب و پایمال کردن حقوق بشر در ایران ادامه دارد. مبارزه مردم نیز ادامه دارد. مبارزه نسرین ستوده و یارانش برای حقوق دگراندیشان، جزئی از مبارزه شهروندان ایرانی برای آزادی و برابرحقوقی است.

ما از ایرانیان ساکن پاریس دعوت می‌کنیم برای همراهی با تلاش‌های شهروندی نسرین، اعتراض به سرکوب، دفاع از آزادی و حقوق بشر و رعایت حقوق دگراندیشان در ایران، یکشنبه ۳۱ مه از ساعت ۱۶ تا 17 در یازدهمین گردهمایی همبستگی با نسرین ستوده و یارانش در میدان سن‌میشل (مترو سن‌میشل ) شرکت کنند.

انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس - جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی - پاریس