به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۴

مصطفی تاجزاده به علت نامه‌نگاری از زندان آزاد نشد

مصطفی تاج‌زاده که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در زندان است به رغم پایان محکومیت‌، به علت نامه‌نگاری به رهبر جمهوری اسلامی ایران٬ از زندان آزاد نشد. بر اساس حکم صادر شده او باید یک سال دیگر در زندان بماند.

مصطفی تاج‌زاده٬ زندانی سیاسی و معاون سابق وزارت کشور٬ به رغم اتمام حکم شش سال حبس خود در روز دوشنبه (۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت) از زندان آزاد نشد.
فخرالسادات محتشمی‌پور٬ همسر این زندانی سیاسی٬ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «وی با پایان یافتن شش سال حکم ظالمانه‌اش در شرایط حصر و ایزوله و انفرادی و تنهایی در بند باید همین شرایط غیرقانونی را یک سال دیگر تحمل کند.»
مصطفی تاج‌زاده در سال‌های اخیر هم‌زمان با تحمل شش سال حبس، به نامه‌نگاری انتقادی از داخل زندان پرداخت. وی سرانجام به دلیل نامه‌نگاری از زندان به رهبر جمهوری ‌اسلامی با شکایت سپاه پاسداران مواجه و در دادگاه به "تبلیغ علیه نظام" متهم شد. وی روند دادگاه غیرعلنی را غیرقانونی خواند و در دادگاه حاضر نشد. تاج‌زاده سرانجام به صورت غیابی به تحمل یک سال دیگر حبس محکوم شد.
او در رابطه با حکم یک سال حبس خود به همسرش گفت: «خوبی این حکم این است که دیگر از انقلاب مخملی و اقدام علیه امنیت ملی و انتخابات و تقلب و … سخنی نیست و خود پذیرفته‌اند که حکم صرفا به دلیل انتقاد است و ضمنا روشن می‌شود که این‌ها چقدر از برگزاری دادگاه علنی واهمه دارند.»
مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد حزب مشارکت ایران و سازمان مجاهدین انقلاب٬ پیش از این در روز ۲۴ خرداد سال ۱۳۸۸ ٬ یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات دور دهم ریاست جمهوری دستگیر شد. او به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام" از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد.
نامه درباره "دلواپسان" اتمی
مصطفی تاج‌زاده در یکی از نامه‌‌های خود که در اردیبهشت سال گذشته در وبسایت "نوروز"، وابسته به جبهه مشارکت، منتشر شد با اشاره به فعالیت‌های گروهی که در ایران به دلواپسان مشهور شده‌اند و در پی توقف و شکست مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ هستند خطاب به خامنه‌ای نوشت: «من نگران تأثیر تلاش‌های مزبور بر افکار عمومی نیستم، به عکس آن را از این جهت مثبت ارزیابی می‌کنم. آنچه نگران‌کننده است تأثیر احتمالی مساعی افراطیون بر جنابعالی است.»
او در ادامه نامه خود با اشاره به گروه موسوم به "دلواپسان" خطاب به علی خامنه‌ای خواهان "پشتیبانی بدون لکنت زبان" علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ایران٬ از مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ شد.
ایران و گروه ۱ + ۵ در پی دستیابی به توافقی هستند که در آن حق ایران برای برخوداری از یک برنامه ‌اتمی کاملأ صلح‌آمیز، بدون امکان ساخت بمب ‌‌اتمی تضمین شده باشد.
صدای آلمان