به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۴

خشم محافظه‌کاران از اظهارات آمانو و عراقچی:

ادامه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ احمقانه است
مخالفت‌ها با ادامه مذاکرات هسته‌ای با اظهارات یوکیا آمانو و عباس عراقچی درباره محتوای پروتکل الحاقی و توافق‌نامه «لوزان» افزایش یافته و برخی محافظه‌کاران تندرو ادامه این مذاکرات را «احمقانه» دانسته‌اند.
شماری از نمایندگان محافظه‌کار مجلس از اظهارات آمانو درباره بازدید بازرسان از مراکز نظامی جمهوری اسلامی و تائید تلویحی این اظهارات از سوی عباس عراقچی٬ به شدت خشمگین شده‌اند.
عراقچی در توضیح اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته براساس پروتکل الحاقی٬ بازرسان آژانس می‌توانند به صورت «مدیریت شده به مراکز غیرهسته‌ای با شرایط خاص» دسترسی داشته باشند.
این اظهارات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران منجر به افزایش مخالفت‌ها با ادامه مذاکرات هسته‌ای تهران با گروه ۱+۵ شده است.
امیر حسین قاضی‌زاده٬ نماینده مجلس عضو «جبهه پایداری» گفته براساس اظهارات آمانو ادامه مذاکرات هسته‌ای اقدامی «احمقانه» از سوی ایران است.
فرج‌الله عارفی دیگر نماینده مجلس نیز ادامه مذاکرات هسته‌ای را برای جمهوری اسلامی از قرار داد‌های «ترکمنچای» و «گلستان» خطرناک‌تر توصیف کرده است.
یعقوب جدگال یکی دیگر از نمایندگان مجلس است که گفته «عدول تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و ما مخالف توافق به هر قیمتی هستیم.»
محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم اظهار کرده که «بازدید از مراکز نظامی قطعا یک نوع جاسوسی است.»
جوکار از عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی خواسته از بیان اظهارات «دوپهلو» خودداری کرده و به خواسته علی خامنه‌ای توجه داشته باشند.
دیگربان