به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۴

در جايگاه قدرتمند‌ترين زن جهان

آنجلا مركل، صدراعظم آلمان همچنان قدرتمندترين زن جهان است 
 زني كه غذاي بدون گوشت را دوست ندارد، آلمان را به رهبر معنوي ٢٨ كشور عضو اتحاديه اروپا تبديل كرده و مي‌تواند ساعت‌ها با ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه پاي ميز مذاكره بنشيند و دست آخر به شكلي صريح از پشت تريبون او را تهديد كند تا براي پنجمين سال پياپي در صدر انتخاب‌هاي خوانندگان هفته نامه  فوربس  قرار گيرد.


آنجلا مركل، صدراعظم آلمان در حالي از ميان ١٠٠ كانديداي زن فوربس به عنوان قدرتمندترين زن جهان برگزيده شده كه در اين ليست نام‌هاي افرادي مانند هيلاري كلينتون، نامزد رياست‌جمهوري امريكا و وزير خارجه سابق اين كشور و همچنين ديلما روسف، رييس‌جمهوري برزيل نيز وجود داشت و آنها بعد از شكست در برابر مركل در جايگاه‌هاي پايين‌تري ديده مي‌شوند. با آنكه جانت يلن، رييس بانك مركزي امريكا در رديف دوم ليست مشهورترين زنان جهان قرار گرفته، هيلاري كلينتون در رديف  ششم  قرار گرفته  است.


انتخاب مركل به عنوان قدرتمندترين زن جهان در حالي است كه به باور ناظران ديگر اكنون براي كودكان زير ١٢ سال آلماني، وجود نام او در مقام صدراعظمي امري بديهي است و آنها چيزي غير از اين را نمي‌توانند تصور كنند. با وجود مخالفت‌هايي كه نسبت به عملكرد مركل وجود دارد اما او به ارتقاي جايگاه سياسي و اقتصادي آلمان مشهور است و شايد بتوان گفت آلمان درصدد ثبت نام مركل بالاتر از نام مارگارت تاچر بريتانيايي در تاريخ است.
اعتماد