به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۴

روحانی: از زمان کورش، می‌گفتند خدایا از دروغ دورمان کن

حسن روحانی دیروز ضمن نقد دولت گذشته، تاکید کرد که از زمان‌های قدیم ایرانیان مخالف دروغ بوده‌اند. روحانی اما فراموش کرد که موارد متعدد دروغ‌گویی او به عنوان یک مقام ارشد نظام، ثبت شده است. 
حسن روحانی دیروز در همایش ملی روز روستا به نقد دولت قبل پرداخت. روحانی گفت: «از زمان کوروش در کتبیه‌ها آمده است که او می‌گوید خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار. دروغ را تجربه کردید و دیدید که دروغ چه بلایی سر ما آورد.»
روحانی در این همایش با تکید بر اینکه «مردم دیدند دروغ چه بلایی در سال‌های گذشته بر سر مردم آورده است» گفت: «در کتیبه تاریخی ایران هم آمده است که خدا کشور را از دروغ و خشکسالی مصون بدارد.»
روحانی اما فراموش کرد که خود بارها در کتاب خاطرات و نیز اظهارات سیاسی و حتی ثبت نام به عنوان کاندیدای مجلس، دروغ گفته است. حسن روحانی در ۴ دوره مجلس، خود را دارنده‌ی مدرک دکترا معرفی کرد و در یک دوره، دارنده‌ی مدرک فوق لیسانس.
حسن روحانی بر اساس «سند شماره ۶۵» کتاب خاطرات خود، که اشاره دارد به معرفی‌اش به عنوان «دکتر روحانی» در روزنامه جمهوری اسلامی، مدعی داشتن مدرک دکترای جامعه شناسی حقوقی از دانشگاه لندن شده بود. 
در فیلم تبلیغاتی آقای روحانی نیز مساله دکترا گرفتن در بریتانیا پیش از بازگشت به ایران گفته شد، اما اصلاحش نکردند.
آقای روحانی در کتابش مدعی ثبت نام در دانشگاه معتبر ال‌اس‌ای شده بود. دانشگاه مورد نظر، ادعای روحانی را رد کرد.
حسن روحانی، به عنوان دانشجوی کارشناسی و دکترای دانشگاه کالدونین گلاسکو، در ابسترکت رساله‌اش، از روی دست یک استاد اسلام‌شناس افغان کپی کرد، بدون آن‌که به عنوان نقل قول، علامتی بگذارد یا اسمی از نویسنده کتاب ببرد.

آقای روحانی هیچگاه حاضر نشد رساله دکترای خود را منتشر کند. آقای روحانی هیچگاه عکس‌های کلاس‌های خود را منتشر نکرد. مقام‌های دانشگاه هم تاکید کردند که فهرست حضور و غیاب برای آقای روحانی موجود نیست.
حسن روحانی، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، هیچگاه واقعیت را در باره فرزند کشته شده‌اش نگفت.
حسن روحانی، هیچگاه به مردم ایران نگفت که در محدوده زمانی پیش از «ایران‌گیت» با یک مقام اسرائیلی در فرانسه دیدار کرده و به آن مقام اسرائیلی چه گفته.
حسن روحانی، تا کنون بارها و بارها منکر بسیاری از مسائلی شده که رخ داده.
این‌که دولت قبلی، و رئیس دولت قبلی، جاعل بودند و دروغ‌گو، منکری ندارد و نخواهد داشت، اما این مساله که روحانی، در باره دروغ‌ حرفی می‌زند و دروغ گفتن را بد می‌پندارد و نفی‌اش می‌کند، محل بحث است.
روحانی یا نمی‌داند که دروغ گفته، یا اینکه می‌داند. اگر نمی‌داند، پس عقلش سرجایش نیست و اگر می‌داند، که وای به روزگار مردم ساده‌دلی که از یک دروغ‌گو به دروغ‌گوی دیگری پناه برده‌اند!
منبع: بخش تحلیل خودنویس