به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۹۵

علی لاریجانی به ریاست دائمی مجلس دهم انتخاب شد

قوه مقننه و قوه قضائیه در دست دو برادر 
ار راست علی لاریجانی (رئیس مجلس) و صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) 

 علی لاریجانی، رئیس موقت مجلس دهم، روز سه شنبه ۳۱ مه/ ۱۱ خرداد به ریاست دائمی مجلس شورای اسلامی ایران انتخاب شد. آقای لاریجانی در رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس ۲۳۷ رای بدست آورد و در برابر مصطفی کواکبیان، نامزد دیگر این پست با تنها ۱۱ رای، به پیروزی رسید. در انتخابات برای رئیس مجلس ۲۷۶نماینده شرکت کرده بودند که از این میان ۲۸نفر رای سفید دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از مجلس هشتم و نهم، این سومین بار است که علی لاریجانی به ریاست مجلس  انتخاب می شود و در تاریخ مجلس شورای اسلامی رکورد ثبت می کند.


خبرگزاری فارس گفته است که مصطفی کواکبیان، رقیب لاریجانی پس از آغاز رای گیری برای ریاست مجلس، انصراف داد اما علی لاریجانی، بعنوان رئیس موقت این انصراف را رد کرد و گفت پس از آغاز رای گیری نمی توان از نامزدی انصراف داد.

در رای گیری امروز مسعود پزشکیان و علی مطهری، به ترتیب با ۱۵۸ و ۱۳۳ رای بعنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب شدند. در انتخابات امروز دبیران و ناظران هیئت رئیسه دایم مجلس نیز انتخاب شدند.
خبرگزاری فارس گزارش داده است که رای گیری برای انتخاب هیئت رئیسه دایم مجلس پس از تصویب اعتبارنامه تمامی ۲۸۲ نماینده منتخب مردم و استماع گزارش شعب ۱۵ گانه صورت گرفته است.

این در حالیست که تا کنون سرنوشت اعتبار نامه مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان روشن نشده است.
با انتخابات امروز، اولین هفته کاری مجلس شورای اسلامی پایان یافت و قرار است نشست بعدی مجلس روز ۱۶ خرداد برگزار گردد.
رادیو فرانسه