به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۵

تولید “حجاب” تشویق مالیاتی دارد

جشنواره مد و لباس تسنیم” – ۲۲ تا ۲۹ دی

رییس “کمیته فرهنگی شورای شهر تهران” پیشنهاد کرد شهرداری تهران برای ترویج “فرهنگ عفاف و حجاب” به تولید انبوه پوشاک اسلامی کمک کند. به گفته‌ مجتبی شاکری شهرداری می‌تواند این کار را از طریق مشوق‌هایی از قبیل بخشودگی عوارض کسب و پیشه، عوارض پسماند و غیره انجام دهد.

شاکری با تحسین “جشنواره مد و لباس تسنیم” که ۲۲ تا ۲۹ دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران برگزار شد، گفت برای این که این اقدام در حد حرف و شعار باقی نماند شهرداری باید به تولید انبوه لباس‌های به نمایش درآمده در این جشنواره کمک کند.

او از تولیدکنندگان لباس نیز خواست در این عرصه پا به میدان بگذارند و در تولید لباس برای “ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب” به نقش مد و استفاده از “دایره متنوعی از ترکیب رنگ‌های متناسب با ذائقه مخاطب” توجه نشان دهند.

نمایشگاه “مد و لباس ایرانی اسلامی تسنیم”  توسط شهرداری تهران برای پنجمین سال متوالی برگزار شده بود. هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه سالانه “ارائه الگوی ایرانی اسلامی” پوشاک عنوان شده است. برگزاری این جشنواره علاوه بر تأثیرگذاری فرهنگی داخلی، رقابت با سایر کشورهای تولیدکننده پوشاک اسلامی و در راس آن‌ها ترکیه را نیز در نظر دارد.