به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۵

ترامپ "به ایران اخطار رسمی داد"

«ایران به سرعت بیشتر و بیشتر عراق را تحت کنترل خود می‌گیرد»
دونالد ترامپ: ایران باید ممنون آمریکا باشد
رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در چند پیام توییتری جمهوری اسلامی ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و نوشت که ایران باید ممنون آمریکا باشد.
دونالد ترامپ٬ رئیس جمهوری آمریکا که همچنان از توییتر برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند صبح پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن به وقت آمریکا در دو توییت به ایران اشاره کرد.
او ابتدا نوشت که «ایران به دلیل شلیک موشک بالستیک رسما تحت نظر قرار گرفته است. باید ممنون آمریکا باشد که چنین توافق بدی را امضا کرده است.»

اشاره آقای ترامپ به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی(برجام) است که پیش از این نیز بارها آن را مورد انتقاد قرار داده است.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از رسیدن به این سمت وعده داده بود که توافق هسته‌ای با ایران را مورد بازبینی قرار خواهد داد.
پرزیدنت ترامپ بلافاصله در توییت دیگری ایران را مورد اشاره قرار داد و نوشت: «ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود تا این که آمریکا با توافق هسته‌ای جان دوباره‌ای به آن بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار»

شب گذشته نیز رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره ایران توییت کرده و نوشته بود: « ایران به سرعت بیشتر و بیشتر عراق را تحت کنترل خود می‌گیرد حتی با اینکه آمریکا سه هزار میلیارد دلار آنجا هدر داده است. به وضوح از خیلی وقت پیش!»

آزمایش موشکی ایران و واکنش آمریکا
آزمایش موشکی روز یکشنبه ایران ​با واکنش شدید مقام‌های آمریکایی مواجه شده است. روز گذشته مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ این اقدام را نشانه‌ای از نقش بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه دانست و گفت که دولت ترامپ این اقدامات ایران را که امنیت، شکوفایی و ثبات منطقه و ورای آن را تهدید میکند و جان آمریکایی‌ها را در معرض تهدید قرار می دهد محکوم می کند.
آقای فلین با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که در دولت باراک اوباما امضا و اجرایی شد٬ گفت: ایران به جای قدردانی از آمریکا به خاطر آن توافق‌ها، گستاخ‌تر شده است. از امروز، ما ایران را رسما تحت نظر قرار می‌دهیم.
پیش از این هم نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل آزمایش موشکی ایران را «مطلقا غیرقابل قبول» خطاب کرد و گفت این آزمایش تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ شواری امنیت است.
خانم هیلی افزود: می خواهیم مطمئن شویم ممنوعیت تصویب شده رعایت شود. دولت ما بر چنین رخدادهایی چشم نخواهد بست. ما قدرتمند عمل می کنیم و صدایمان بلند خواهد بود.
روز دوشنبه ۱۱ بهمن، فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که ایران روز یکشنبه یک موشک بالستیک موسوم به موشک «خرمشهر» آزمایش کرده است. براساس این گزارش، این آزمایش در یک سامانه موشکی در نزدیکی سمنان انجام شده است.
ابتدا مقام های ایران این آزمایش موشکی را تایید نکردند اما روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، وزیر دفاع ایران آن را تایید کرد و گفت که این آزمایش موشکی «هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه ٢٢٣١ ندارد.»
صدای آمریکا