به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۶

بهرام دبیری پیگیر نقاشی به‌سرقت‌رفته‌اش

 «آناهیتا، الهه باران» دزدیده شد

 بهرام دبیری از سرقت یکی از آثارش با عنوان «آناهیتا، الهه باران» خبر داد؛ اثری که حدود ٧٠‌ میلیون تومان ارزش هنری آن است و دزدیده‌شدن این تابلو در ابعاد ۱۳۰ در ۱۸۰ سانتی‌متری از پشت یک وانت، چگونگی دزدیده‌شدن این اثر هنری را عجیب‌تر کرده است.
بهرام دبیری در گفت‌وگو با «شرق» ماجرای دزدیده‌شدن این تابلو را این‌گونه توصیف کرد: «مدیر یک گالری تازه‌تأسیس به نام گالری چهار از من خواست تا یکی از آثارم را برای شرکت در یک نمایشگاه گروهی به امانت بسپارم و من هم تابلو «آناهیتا، الهه باران» را در اختیار این گالری گذاشتم و قرار شد پس از اتمام نمایشگاه به من بازگرداند».او ادامه داد: «هفته گذشته خانم گالری‌دار، این تابلو را به وانت‌باری می‌سپارد که هیچ‌گونه اطلاعی از چگونگی حمل و تحویل آن نداشته و راننده وانت بعد از اینکه به کارگاه من رسیده است،
در فاصله‌ای که برای خبر اطلاع‌دادن من از رسیدن تابلو می‌آید، تابلو دزدیده می‌شود.
ظاهرا همان زمان راننده با پلیس تماس می‌گیرد و پلیس را در جریان دزدیده‌شدن تابلو می‌گذارد و من از جزئیات این اتفاق بی‌خبرم».دبیری افزود: «از زمانی که تابلو دزدیده شده است، آقای ملانوروزی، مدیر دفتر هنرهای تجسمی، در جریان این اتفاق است و نکته جالب اینجاست که خانم گالری‌دار هیچ مسئولیتی را در قبال این اتفاق نمی‌پذیرد و می‌گوید تابلو را فرستاده و از زمان ارسال اثر دیگر وظیفه‌ای متوجه او نیست».او در ادامه درباره پیگیری این ماجرا افزود: «در صحبت‌هایی که با آقای ملانوروزی داشتم، قرار شد نامه‌ای خطاب به وزارت ارشاد مبنی‌بر دزدیده‌شدن این اثر بنویسم و آقای ملانوروزی قول داده است این اتفاق را از طریق وزارت ارشاد پیگیری کند و اگر خانم گالری‌دار خسارت را نپردازد، احتمال دارد که جوازش لغو شود».دبیری ادامه داد: «آنچه مسلم است، من تابلو را به امانت به گالری دادم و تابلو را از مسئول گالری می‌خواهم و قراری بین ما بود که تابلو بعد از نمایشگاه به من تحویل شود که این اتفاق نیفتاد».