به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۶

احمدی‌نژاد: درباره قتل ستار بهشتی به لاریجانی گفتم جنایت کردین

ستار بهشتی 
زیتون- محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری دولت نهم و دهم ایران، در گفتگویی با سایت دولت بهار  به شدت از قوه قضاییه انتقاد کرده است.
وی در بخشی از گفتگوی تصویری خود در اشاره تلویحی به عملکرد قوه قضاییه درباره ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس  ۳۵ ساله که در آبان ماه سال ۹۱ در بازداشتگاه پلیس فتا کشته شد، گفت: «…مثل آن بنده خدایی تحویل دادند  جنازه‌اش را تحویل خانواده اش دادند. در وبلاگش یک چیزی نوشته بود، برداشتند بردند بعد ۵۰ میلیون وثیقه صادر کردند بعد تحویل ضابط دادند، ضابط هم برد و جنازه اشو تحویل داد…»
احمدی‌نژاد همچنین در ادامه گفتگو و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا  پیش آمده که درباره «حقوق مردم یا حقوق عمومی » اختلاف اساسی‌ای با رییس قوه داشته باشد یا نه، گفت: « در شورای امنیت ملی راجع به همون آقای ستار بهشتی من  تقریبا باهاشون دعوا کردم، فریاد زدم سرشون، گفتم جنایت کردین شما، برای چی جوون مردم رو گرفتین بردین، این چه وضعشه. »
روند رسیدگی پرونده این وبلاگ نویس پس از کش ‌و قوس‌های فراوان در ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ منجر به صدور کیفرخواست با اتهام قتل شبه عمد برای یکی از مأموران پلیس فتا شد و قاتل به سه سال حبس تعزیری ، دو سال اقامت اجباری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
بخش عمده‌ای گفت‌وگوی رییس‌جمهور سابق  مربوط به دستگیری حمید بقایی، معاون اجرایی سابق ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد است.
این گفتگو بعد از بست‌نشینی حمید بقایی و چند نفر از نزدیکان آقای احمدی نژاد منتشر شد. بست نشینی هفته پیش بقایی در اعتراض به آنچه «رفتار دستگاه قضایی» خوانده بود در آرامگاه شاه عبدالعظیم انجام شده بود که با دخالت نیروهای لباس شخصی به پایان رسید.
احمدی نژاد با اشاره تلویحی به اتهاماتی که  سایت آمدنیوز روزهای اخیر درباره «جاسوسی» دختر رییس قوه قضاییه مطرح کرده و همچنین با طعنه به اخبار منتشره درباره حساب‌های قوه قضاییه تاکید کرد:« به خدا من بچه‌‌هام جاسوس نیستند. برادرهام کارچاق‌کن نیستند. زمین‌خوار نیستند. واردکننده انحصاری دارو نیستند. خودم هم در اطراف قم زمین تصرف نکردم، گاوداری درست کنم. پولم هم از پارو بالا نمی‌ره. تابعیت بیگانه هم ندارم، بچه‌هام هم ندارن، برادرهام هم ندارن»
رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به روند رسیدگی قوه قضاییه به پرونده بقایی گفت: «به یکی از بچه‌هایی که در این قضیه هست می‌گویند بیا همکاری کن تا تخفیف بدهیم. خیلی بد است که یعنی بیا علیه آقای بقایی یک چیزی بگو. ما انقلاب کردیم که قوه قضاییه این طوری بشود؟… ته حرفشان این است که تمام مملکت را بدهید دست من تا درست شود. خب این که حرف هر طاغوتی هست و هر دیکتاتوری همین حرف را می‌زند.»
او همچنین درباره عملکرد قوه قضائیه گفت: « قوه قضاییه اختیاراتش فوق‌العاده است و حتی از رهبری هم بیشتر است. تنها قوه‌ای است که هیچ نظارتی بر آن نیست…عملکرد قوه قضاییه یک سیر کاملا نزولی دارد. الان کل کشور در خطر است و امیدی به اجرای عدالت نیست.»
احمدی‌نژاد همچنین هفته پیش در روز اول بست‌نشینی بقایی و جوانفکر با حضور در جمع معترضان گفت: «ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد و به مردم ظلم بکنند.»