به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۶

مرگ ۲۵ پناهجو در آبهای لیبی و کشته شدن یک کودک پناهجوی افغان در آبهای یونان


در اثر غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در آبهای غربی لیبی روز شنبه ۲۵ نوامبر۲۵ پناهجو جان خود را از دست دادند. در یک حادثه دیگر، یک کودک پناهجوی افغان هنگامی کشته شد که سرنشینان یک قایق پناهجویان که از رسیدن پلیس مرزی اروپا سراسیمه شده بودند او را زیر پا کردند.

Play
Current Time
0:00
/
Duration Time
0:00
Progress: 0%
0:00
Fullscreen
00:00
Mute
به گزارش خبرگزاری رویترز، بازماندگان قایق غرق شده در آبهای لیبی به طرابلس بازگردانده شدند. اکثر پناهجویان آفریقایی که خواهان رسیدن به اروپا هستند تلاش دارند با قایق های بادی از کار افتاده که قاچاق بران در اختیار آنها می گذارند از آبهای مدیترانه عبور کنند.
سازمان بین المللی مهاجرت روز گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰ تا کنون دریای مدیترانه مرگبار ترین مرزهای جهان بوده است.
در یک حادثه دیگر ۶۶ سرنشین یک کشتی پناهجویان با نزدیک شدن پلیس مرزی اروپا دچار سراسیمگی شدند که در نتیجه یک کودک پناهجوی افغان زیرپا و کشته شد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این کودک با پدر و مادر و دو خواهر کوچک خود در کشتی بود و مادرش هنگامی که او زیر پا شد تلاش کرد خود را در دریا غرق کند اما از سوی محافظان مرزی نجات داده شد.
بنابر گزارشها پناهجویان کشتی که از ترکیه حرکت کرده بودند تلاش داشتند خود را به جزیره لسبوس یونان برسانند. به گزارش خبرگزاری یونان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ پناهجو وارد این جزیره شده اند.
رادیو فرانسه