به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۶

پرزیدنت ترامپ در واکنش به پرتاب موشک بالیستیک کره شمالی:


برخورد می‌کنیم
آزمایش موشکی امروز کره شمالی یک هفته پس از آن انجام می‌شود که آمریکا با اضافه کردن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم، تحریم‌های جدیدی علیه آن کشور وضع کرد.وزیر خارجه آمریکا آزمایش امروز موشک بالیستیک قاره پیمای کره شمالی را به شدت محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست گام‌های جدیدی را برای توقف توسعه تسلحیات هسته‌ای آن کشور بردارد.
دقایقی پس از انتشار خبر شلیک یک موشک بالیستیک قاره پیما توسط رژیم کره شمالی در روز سه‌شنبه، رئیس جمهوری ایالات متحده گفت به این اقدام پیونگ یانگ پاسخ داده خواهد شد.
پیشتر در ساعات پایانی سه شنبه به وقت محلی و یک هفته پس از آن که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام کرد، پیونگ یانگ بار دیگر اقدام به پرتاب موشک بالیستیک کرد.
اندکی پس از انتشار اخبار مربوط به آن، پرزیدنت دونالد ترامپ در نشستی در کاخ سفید که بطور مستقیم از رسانه‌ها پخش می‌شد گفت، این وضعیتی است که با آن برخورد خواهیم کرد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت در مورد این آزمایش جدید پیونگ یانگ با جیم متیس وزیر دفاع دولت خود – که او نیز در این نشست حضور داشت – بطور مفصل گفت‌وگو کرده است.
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تایید کرده است موشک شلیک شده از نوع بالیستیک قاره پیما بوده و جیم متیس نیز اعلام کرد که این موشک در ارتفاعی بالاتر از موشک های قبلی پرواز کرده است.
پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که موشک بالیستیک کره شمالی حدود ساعت ۱۸ و ۱۷ دقیقه به وقت گرینویچ از پایگاهی در پیونگ سونگ، در جنوب استان پیونگان، پرتاب شده است.
ارتش کره جنوبی، با اعلام این که این موشک از آب‌های بین کره جنوبی و ژاپن عبور کرده و در نقطه‌ای دورتر در دریا فرود آمده، گفت به همراه کارشناسان آمریکا، در حال بررسی جزئیات بیشتر هستند.
نخست وزیر ژاپن نیز پرتاب موشک توسط کره شمالی را «اقدامی خشونت آمیز» خواند که «هرگز تحمل نخواهد شد» و خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در این ارتباط شد.
تاکید دوباره تیلرسون بر دیپلماسی
آزمایش موشکی امروز کره شمالی یک هفته پس از آن انجام می‌شود که آمریکا با اضافه کردن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم، تحریم‌های جدیدی علیه آن کشور وضع کرد.
وزیر خارجه آمریکا آزمایش امروز موشک بالیستیک قاره پیمای کره شمالی را به شدت محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست گام‌های جدیدی را برای توقف توسعه تسلحیات هسته‌ای آن کشور بردارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون با این حال بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده معتقد است دیپلماسی همچنان در حال حاضر بهترین گزینه برای برخورد با این رفتارهای کره شمالی است.
آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی در چند سال اخیر، تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ را تشدید کرده است و موجب افزایش نگرانی ها از احتمال درگیری نظامی در شبه جزیره کره شده است.
به دنبال انجام جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، نمایندگان آمریکا و ژاپن در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در روز چهارشنبه برای بررسی موضوع شدند.
صدای آمریکا