به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۸، ۱۳۹۶

کنگره آمریکا بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارددلاری را تصویب کرد

به ساز ترامپ 

بودجه نظامی سال ٢٠١٨ ایالات متحده در مجلس نمایندگان و سنا به اتفاق آرا تصویب شد؛ بودجه‌ای ٧٠٠ میلیارددلاری که درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور، برای ارتشی بزرگ‌تر و قوی‌تر را برآورده می‌کند. این لایحه پس از تصویب‌شدن در مجلس نمایندگان و سنا که جمهوری‌خواهان هم‌حزبی رئیس‌جمهوری آمریکا اکثریت مطلق را در آن دارند برای امضای دونالد ترامپ به کاخ سفید فرستاده می‌شود. این بودجه همچنین شرایط سختی را برای کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا به پاکستان درنظر گرفته است.
در بودجه جدید از وزارت دفاع آمریکا و وزارت امور خارجه خواسته شده است تا موضوع همکاری با دولت هندوستان در زمینه‌های دفاعی و نظامی را بررسی کنند. 

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ارشد آمریکایی، با استقبال از تصویب این بودجه گفت: تعداد کمی از شرکای آمریکا در قرن ۲۱ بر اهمیت استراتژیک روابط با دولت آمریکا توجه دارند. وزارت دفاع آمریکا نیز به دنبال ارزیابی رویکرد همکاری با هندوستان و نظارت بر این روند است. براساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، دو کشور هندوستان و ایالات متحده باید از نزدیک در زمینه حل بحران در افغانستان و ثبات در منطقه شامل توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری اقتصادی همکاری داشته باشند. کنگره آمریکا دولت هندوستان را شریک اصلی نظامی در بودجه نظامی ۲۰۱۷ دانسته بود و در گزارش اخیر کنگره نیز آمده که هندوستان همچنان شریک اصلی نظامی دولت آمریکاست و می‌تواند در زمینه‌های دفاعی و تکنولوژی‌های مرتبط نظامی با دولت آمریکا همکاری خوبی داشته باشد. کنگره آمریکا همچنین از وزارت دفاع خواسته است تا از نزدیک بر کمک‌های امنیتی آمریکا به پاکستان را نظارت کند و تضمین حاصل کند که پاکستان از این کمک‌ها برای حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر لشکر طیبه و طالبان پاکستان و همچنین شبکه حقانی استفاده نمی‌کند و اقداماتی را در نظر بگیرند که ارتش پاکستان در صورت حمایت از گروه‌های تروریستی با پیامدهای آن مواجه خواهد شد.

در همان روز تصویب لایحه بودجه دفاعی، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا  بدون حمایت نمایندگان دموکرات  لایحه اصلاح نظام مالیاتی ایالات متحده را تصویب کردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین موفقیت بزرگ پرزیدنت دونالد ترامپ و هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه او در کنگره محسوب می‌شود. لایحه پیشنهادی جمهوریخواهان برای قانونی‌شدن نیاز به تأیید سنا هم دارد که با توجه به اکثریت شکننده آنها در سنا، سرنوشت آن روشن نیست. عصر پنجشنبه و اندکی پس از تصویب لایحه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در پیامی در تويیتر به اعضای مجلس نمایندگان تبریک گفت
.

شرق