به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۶

محمود صالحی در پی وخامت شدید حالش از زندان آزاد شد

 شادباش گزارشگران بمناسبت ازادی محمود صالحی
کمیته دفاع از محمود صالحی، فعال کارگری زندانی، خبر داد که او بعد از ظهر روز پنجشنبه دوم آذر از زندان سقز آزاد شده است.

به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، این کمیته اشاره ای به دلایل آزادی محمود صالحی نکرد و تنها گفت که این فعال کارگری «به دنبال کارزار سراسری برای نجات جانش» آزاد شد.
آقای صالحی روز ششم آبان به دست ماموران امنیتی برای گذراندن دوره یک سال زندان خود بازداشت شده بود.
‌کمیته دفاع از محمود صالحی که سخنگویی آن بر عهده نجیبه صالحی، همسر این فعال کارگری است، پیشتر نسبت به وضعیت جسمانی او هشدار داده بود. آقای صالحی به گفته نزدیکانش به بیماری قلبی و دیابت مبتلاست و کلیه هایش نیز باید دو بار در هفته دیالیز شوند.

کمیته دفاع از آقای صالحی در بیانیه ای نوشته بود که «پزشکان معالج محمود صالحی با ارسال نامه ای خطاب به مسئولان قضایی، امنیتی و مسئولین زندان مرکزی سقز»‌، ضمن دادن هشدار درباره شرایط وخیم جسمی او، از آنها خواسته‌اند به‌علت اینکه این فعال کارگری «با نارسایی ها و مشکلات عدیده ای که از ناحیه قلب با آن مواجه است، باید هرچه سریعتر و اورژانسی جهت کارگذاشتن باطری در قلبش به بیمارستانی مجهز در تهران و یا تبریز اعزام شود».

به نوشته این بیانیه، اما مسئولان قضایی، امنیتی و مسئولین زندان مرکزی سقز به درخواست پزشکان معالج محمود صالحی «واکنش مثبتی نشان نداده و او را باوجود شرایط بسیار نامناسب جسمی همچنان در زندان نگه داشته‌اند».
محمود صالحی شش روز پس از بازداشت، در ۱۲ آبان ماه، به دلیل تشدید بیماری قلبی‌اش به بهداری زندان سقز و سپس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «امام خمینی» این شهر انتقال یافت.

پزشک معالج محمود صالحی توصیه کرده بود که او با توجه به ضعیف بودن قلبش به بیمارستان مجهزتری در تهران یا تبریز و یا ارومیه منتقل شود اما مقام‌های قوه قضائیه با این موضوع مخالفت کردند و او را در روز ۲۰ آبان به زندان سقز بازگرداندند.

در این ارتباط، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، اتحادیه جهانی کارگران صنعتی، اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا (کیوپی)،‌ پنج سندیکای کارگری فرانسه و شماری از تشکل های کارگری خواستار آزادی فوری محمود صالحی شده‌ بودند.


 شادباش گزارشگران بمناسبت ازادی محمود صالحی اینجا کلیک کنید