به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۶

مصاحبه اخیر فریدمن، خبرنگار نیویورک تایمز، با ملک سلمان


«فکر نمی‌کردم که زندگی من کفاف آن را بدهد که روزی بتوانم این جمله را بنویسم: چشمگیرترین روند اصلاحات در کل خاورمیانه در عربستان سعودی شروع شده است!» 
این صحبت ها را توماس فریدمن خبرنگار نیویورک تایمز در ابتدای مصاحبه اخیر خود با محمد بن سلمان، دیکتاتور سعودی نوشته است.
به گزارش رجانیوز، توماس فریدمن کارشناس و تحلیل گر سرشناس آمریکایی است که مواضع او در خصوص تحولات خاورمیانه بازتاب زیادی در رسانه ها دارد.

محمدبن سلمان که امروز می توان او را پادشاه اصلی رژیم سعودی نامید مصاحبه ای مفصل با وی داشته و صحبت های مهم و جنجالی را مطرح کرده و مانند همیشه یک پایه اتهام ها و توهین های خود را به ایران اختصاص داده است. 
توماس فریدمن که سعی دارد پشت برند معروف خود و نیویورک تایمز، دیدگاه های مورد پسند آمریکا را به مردم سایر کشورها القا کند در حالی مدعی شده که چشم گیرترین اصلاحات خاورمیانه در عربستان در حال رقم خوردن است که سابقه این روزنامه در حمایت از این رژیم بدنام و معرفی آن به عنوان کشوری اصلاح طلب و در حال مدرنیزاسیون به چند دهه قبل بر می گردد.
بررسی سابقه این رسانه در خصوص سعودی ها نشان می دهد مصاحبه اخیر فریدمن با ملک سلمان و رپورتاژ برای حکومت سعودی یک روال و راهبرد بلندمدت برای این روزنامه مشهور و جهانی بوده است.
رجانیوز در این گزارش درصدد تحلیل و تبیین صحبت های حاکم سعودی نیست بلکه درصدد است تا حمایت های شدید رسانه یانکی ها از متحجرترین قبیله سعودی را به تصویر بکشد.