به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۷

مایک پنس به دنبال ریاست‌جمهوری آمریکا

مایکل دانتونیو و پیتر آیزنر، نویسندگان کتابی به نام "رئیس‌جمهور سایه: حقیقت درباره مایک پنس" که در تاریخ 28 اوت انتشار یافت در کتاب خود ادعا کرده‌اند که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا احساس می‌کند لازم است همچون مسیح برای کمک به نجات روح ترامپ دست به کار شود". 

براساس این کتاب هنگامی که پنس به معاونت ترامپ رسید معتقد بود که  "منجی ترامپ است". 

این کتاب مایک پنس را "موفق ترین مسیحی برتری طلب در تاریخ آمریکا" توصیف کرده و می‌گوید پنس زمانی پیش از آنکه تبدیل به یک مسیحی اوانجلیک شود می‌خواسته کشیش کاتولیک شود و دچار "توهماتی از عظمت خداگونه" بود.

این نویسندگان همچنین مدعی شدند یکی از دلایل اصلی که پنس معاون رئیس‌جمهور شده این بوده که می‌دانسته ترامپ نسبت به استیضاح آسیب پذیر خواهد بود. 


این نویسندگان تصریح کردند: اگر استیضاحی رخ  دهد پنس دست‌های خدا را در کار می‌بیند که موجب شده او تا جایگاه ریاست‌جمهوری بالا بیاید.

این در حالی است که مایک پنس در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ توانسته از بی‌ثباتی و اغتشاش این دولت آن هم تنها به یک دلیل یعنی "وفاداری بلامنازع" مصون بماند. 

این کتاب می‌گوید او هرگز علنا ترامپ را زیر سوال نمی‌برد و تنها در محافل خصوصی نیز پیشنهاد راه‌های دیگری برای انجام امور را می‌دهد. دو مساله محور اصلی این فرماندار سابق ایالت ایندیانا است؛ مذهبش و اربابان تجاری‌اش.

در این کتاب تصریح شده که مایک پنس ماموریت خود را به وجود آوردن کشوری می‌داند که برای خدای او و حامیان تجاری‌اش خوشایندتر باشد.

 ایسنا