به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۷

ترامپ یک «گربه» را در توییتر بلاک کرد .

 بلاک کردن یک کاربر توییتر که از قضا یک گربه است، توسط ترامپ حاشیه بسیاری 
برای رئیس جمهور آمریکا به وجود آورده است.
به گزارش «ایندیپندنت»، رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فضای توییتر همیشه حاشیه داشته است. از توییت‌ها و ریتوییت‌های جنجالی تا حمایت از نژادپرستی و همچنین اسلام هراسی و حتی توهین به اشخاص و افراد مختلف، همگی حاشیه‌های بسیاری را برای رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده است.
ترامپ در روز‌های اخیر بار دیگر به علت رفتارش در فضای مجازی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. رئیس جمهور آمریکا اخیرا یکی از کاربران توییتر را در صفحه شخصی خود بلاک کرده است. پس از تحقیقات، مشخص شده است که کاربر بلاک شده یک گربه است (به عنوان یک گربه فعالیت می‌کند).


یک کاربر توییترکه با نام و شخصیت یک گربه فعالیت می‌کند و خود را هم از اهالی ویسکانسین می‌داند، معتقد است که توسط رئیس جمهور آمریکا در توییتر بلاک شده است. این اتفاق مدت کوتاهی بعد توسط بسیاری از مردم دست به دست شد و بسیاری در مورد آن صحبت کردند. شاید بپرسید که چرا این گربه توسط رئیس جمهور آمریکا بلاک شده است؟ اداره کننده حساب کاربری این گربه می‌گوید که این اتفاق به علت انتقاد‌هایی است که در مدت اخیر از ترامپ کرده است.

بسیاری اعتقاد دارند که مسدود کردن حساب‌ها و بلاک کردن افراد حقیقی و حقوقی در توییتر توسط مقامات دولتی غیر قانونی است. در ماه مه یک قاضی از نیویورک تصریح کرد که حساب رئیس جمهور و دیگر مقامات دولتی از جمله حساب‌های کاربری عمومی هستند و حق بلاک کردن افراد و مخاطبان را ندارند و مسدود کردن کاربران توییتر به علت بیان آزادانه دیدگاهشان، نقض حق آزادی بیان است و به نوعی قانون اساسی را نقض می‌کند.

بنابراین، مسدود کردن حساب کاربری یک گربه نه تنها بسیار مسخره است، بلکه می‌تواند به نوعی نقض قانون اساسی ایالات متحده هم به حساب بیاید.

منبع: خبرفوری 
برگرفته از پارسینه