به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۷

انتقال وکلای سرشناس به زندان فشافویه با دستبند و لباس زندان

قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی، وکلای دادگستری


دو وکیل سرشناس دادگستری که هنگام اعتراض به نظارت استصوابی و امضای کنوانسیون دریای خزر مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بودند، از زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شدند.
برخی گزارش ها حاکی از آن است که «قاسم شعله سعدی» و «آرش کیخسروی» روز شنبه پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شدند و روز یکشنبه پس از تفهیم اتهام در شعبه پنج دادسرای اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.
در ویدیویی که روز سه شنبه ۳۰ مرداد در توئیتر منتشر شده آقای شعله سعدی به همراه آرش کیخسروی با لباس زندان و با دستنبد در حال انتقال به دادسرای اوین است، این در حالیست که مطابق قانون جرم سیاسی در ایران، متهمان جرایم‌ سیاسی از پوشیدن لباس زندان معافند و بایستی جدا از مجرمان عادی باشند.
محمدحسین آقاسی که وکالت قاسم شعله سعدی را بر عهده دارد، روز سه شنبه در توئیتر خود نوشت که برای موکلش به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، قرار بازداشت موقت صادر شد.
وکیل مدافع آقای شعله سعدی تصریح کرده که این اتهام را منطبق با عمل موکل و تعریف قانونی از این جرم، وارد نمی داند و ظرف مهلت قانونی نسبت به قراربازداشت اعتراض خواهد كرد.
آقای شعله سعدی که روز شنبه ۲۷ مرداد در میدان بهارستان مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شد، شب قبل از بازداشت با انتشار یک ویدئو گفته بود که روز شنبه مقابل مجلس دست به اعتراض خواهد زد.
قاسم شعله سعدی در این ویدئو گفت که کشور در حال اضمحلال و فروپاشی است و او به تاسی از محمد مصدق، مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به نظارت استصوابی تحصن خواهد کرد.
صدای آمریکا