به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۷

ترامپ هشدار داد که استیضاح او به سقوط بازار بورس منجر می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که اگر او استیضاح شود اقتصاد آمریکا چنان صدمه‌ای خواهد دید که باعث فقیر شدن همه خواهد شد. به ندرت پیش آمده که رئیس جمهور آمریکا از مساله استیضاح خود صحبت کند.

او در این مصاحبه که نسخه کامل آن روز پنجشنبه ۲۳ اوت از برنامه "فاکس اند فرندز" تلویزیون فاکس نیوز پخش شد گفت که اگر او استیضاح شود بازار بورس سقوط خواهد کرد.
دونالد ترامپ گفت که نمی‌توانند او را که به گفته خودش "کار بزرگی" کرده است، استیضاح کنند.
با مطرح شدن ادعاهای تازه علیه دونالد ترامپ، رئس جمهور آمریکا در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به زنانی که گفته می‌شود با آنها رابطه داشته، بار دیگر موضوع استیضاح آقای ترامپ بر سر زبان‌ها افتاده است.
اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور نبود، ادعاهای مطرح شده در دادگاه مایکل کوهن، وکیل سابق او، می‌توانست به باز شدن پرونده‌ای قضایی علیه او منجر شود.
حقوقدان‌ها می‌گویند که پیگرد قضایی آقای ترامپ ‌در زمان ریاست جمهوری او امکان‌پذیر نیست و تنها راه برکناری او از این مقام استیضاحش است.
آقای ترامپ، در این مصاحبه همچنین تاکید کرده بود که پرداخت حق‌السکوت به زنانی که گفته می‌شود با آنها رابطه داشته، نقض مقررات کارزارهای انتخاباتی نبوده است و این پول را از حساب شخصی خود داده است.
او مایکل کوهن وکیل سابق خود را به "داستانسرایی" در دادگاه متهم کرد تا از این طریق حکم سبک‌تری بگیرد.
این اظهارات پس از آن مطرح شده که مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق او در دادگاهی در نیویورک پذیرفت که با تلاش برای پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با دونالد ترامپ هستند، قوانین انتخاباتی آمریکا را نقض کرده است.
آقای کوهن گفته است که به دستور "کاندیدایی برای یک سمت فدرال" و با هدف تاثیر گذاشتن بر انتخابات دست به آن تخلفات زده بود. این کاندیدا باید دونالد ترامپ باشد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ کاندیدای حزب جمهوریخواه بود.
مایکل کوهن و موکل سابقش، آقای ترامپ، متهم هستند که تلاش کرده‌اند با ممانعت از علنی شدن خبر رابطه جنسی آقای ترامپ با استورمی دنیلز (ستاره پورنوگرافی) و کارن مک‌دوگال (ستاره سابق مجله پلی‌بوی) آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ مانع آگاهی افکار عمومی از این مسائل شوند.
حالا آقای ترامپ در مصاحبه با برنامه "فاکس و دوستان" شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که پولی که پرداخت شده است از حساب شخصی او بوده است نه از پول‌های کارزار انتخاباتی او.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اطلاع از پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به خانم دنیلز را تکذیب می کرد، اما سپس اسناد پرداخت آن مبلغ را منتشر کرد؛ آقای ترامپ و وکلای وی تاکید دارند که قوانین انتخاباتی را زیر پا نگذاشته اند.
بی بی سی  فارسی