به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۷

صدور قرار بازداشت یک ماهه برای قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی؛

پابند بر پای وکلای دادگستری 
خبرگزاری هرانا – قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری که پیشتر در تجمعی در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی بازداشت و در زندان تهران بزرگ محبوس بودند، ساعاتی پیش با لباس زندان و پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش مورخ ۳۰ مردادماه ۹۷ دو وکیل دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی که روز شنبه ۲۷ مرداد ماه در تجمعی در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی بازداشت و در زندان تهران بزرگ محبوس شده بودند، با لباس زندان و پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند.
گفتنی است اتهام این دو وکیل دادگستری «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» عنوان شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقایان شعله‌سعدی و کیخسروی ساعاتی پیش از مقابل آشنایان و خانواده‌های خود با لباس زندان و دست‌بند و پابند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» با قرار بازداشت یک ماهه مجددا به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.”

طی روز شنبه ۲۷ مردادماه سه وکیل دادگستری به نام‌های قاسم‌شعله سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه به همراه شماری از شهروندان که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند، بازداشت شدند. ساعاتی بعد چند تن از بازداشت‌شدگان آزاد شده و در پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه نیز مسعود جوادیه وکیل دادگستری با قرار کفالت آزاد شد. قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی نیز به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.
صبح روز شنبه ۲۷ مردادماه نیز هرانا در گزارشی از بازداشت سه تن از وکلای دادگستری به نام‌های قاسم شعله‌سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه به همراه محمد نوری‌زاد در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خبر داده بود. این چهار نفر در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل مجلس حاضر شده بودند.

آقای شعله‌سعدی روز جمعه ۲۶ مردادماه با انتشار ویدیویی گفته بود به تأسی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در بهارستان حاضر خواهد شد.

لازم به یادآوری‌ ست که قاسم شعله‌سعدی، حقوقدان و نماینده پیشین در دو دوره مجلس شورای اسلامی، پیش‌تر به اتهام “توهین به رهبری نظام جمهوری اسلامی” از طریق انتشار نامه معروفش در سال ۸۱ و نیز “تبلیغ علیه نظام” از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد و مدتی را در زندان گذراند.