به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۷

همسر نقاب‌پوش نخست‌وزیر پاکستان همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد

حضور با نقاب «بشری بی‌بی» همسر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مراسم تحلیف نخست‌وزیر این کشور توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور را به خود جلب کرد. بشری‌ بی‌بی روز تحلیف نخست‌وزیری همسرش را «روز شادی پاکستان» توصیف کرد.

در سوی مقابل یک روزنامه‌نگار و فعال فمینیست پاکستانی به نام «سمیره خان» از نقاب‌پوشی بشری‌ بی‌بی انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: «او کاملا حق دارد هر آنچه دوست دارد بپوشد ولی به عنوان همسر رهبر پاکستان او همه زنان پاکستانی را نمایندگی می‌کند».
سمیره خان در ادامه نوشت: «در زمانی که جامعه جهانی به پاکستان به عنوان کشوری که به زنان ظلم می‌کند، می‌نگرد، این بهترین شکل نمایندگی زنان این کشور نیست... جایی در قرآن ذکر نشده که زنان باید همه صورت خود به جز چشم‌ها، را بپوشانند».
یکی از فالورهای سمیره خان در پاسخ او نوشت: «چه اشکالی دارد؟ آیا باید حجاب از سرش بردارد و مثل تو سوراخ‌های چند اینچی [در لباسش] درست کند تا به جهان غرب نشان دهد. این امر چگونه می‌تواند نماد آزادی و جامعه پیشرفته باشد؟».
بحث‌ها و گفتگوها درباره نقاب همسر نخست‌وزیر جدید پاکستان کماکان در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد.
مراسم تحلیف عمران خان، قهرمان سابق ورزش کریکت پاکستان و رهبر «حرکة الانصاف» این کشور روز شنبه گذشته در کاخ ریاست‌جمهوری پاکستان در اسلام آباد برگذار شد و عمران‌خان به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر این کشور کار خود را آغاز کرد.

العربیه