به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۹۰

مهدی خزعلی به کما رفت  
دکتر مهدی خزعلی ساعت دو نیمه شب توسط نیروهای امنیتی از بیمارستان طالقانی برده شد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که مهدی خزعلی، در پی اعتصاب غذای طولانی‌مدت، دچار ناراحتی قلبی شده، و از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، مهدی خزعلی که بیش از ۴۰ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد جمعه شب به دلیل مشکل قلبی به بهرداری اوین و از آنجا به بیمارستان طالقانی منتقل شد.
این گزارش می‌افزاید مهدی خزعلی با وجود وخامت حالش حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشده است.
مهدی خزعلی در بهمن ماه امسال به چهار سال و شش ماه زندان در برازجان و ۱۰ سال تبعید در این شهر محکوم شده بود.
مهدی خزعلی در چهلمین روز از اعتصاب غذای خود خطاب به همسر خود نوشت: «سخت است مشاهده سوگواری همسر و فرزندان در مرگ تدریجی و ارادی خویش، اینک که این سطور را برایت می‌نگارم درخلوت زاغه خویش فرو رفته و بر مصائب شما سخت گریسته‌ام دیگر جای خشکی بر بالشت باقی نمانده است و دستمال اشک کفاف این چشمه چشمه جاری نمی‌کند.»
وی در نامه‌ای دیگر خطاب به احمد منتظری نوشته بود: «بگذار جان ناقابل من نیز سبب شود تا آیین دادرسی در محکمه‌ها رعایت شود و از نفوذ عناصر ضد انقلاب و منافق در وزارت اطلاعات و سپاه کاسته شود، شاید آیندگان برای من نیز خدا بیامرزی بگویند.»
وی در يکی از گفت‌وگوهای خود در سال ۱۳۸۷ گفته بود: "احمدی‌نژاد ديوانه توجه است و حاضر است حتی جان خود را در راه شهرت بدهد."
خزعلی در همين سال نوشت: "من معتقدم نه تنها احمدی‌نژاد اطاعت ‏چشم و گوش بسته نمی‌کند بلکه روزی را می‌بينم که در مقابل رهبر بايستد‎."
وی چندی پيش نامه ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نوشت و در آن با انتقاد از شرايط جاری به آيت‌الله خامنه‌ای نوشت مختاريد پاسخ مرا حضوری دهيد يا برای پنجمين بار راهی سلول انفرادی‌ام نماييد.
ابوالقاسم خزعلی پدر مهدی خزعلی که عضو مجلس خبرگان رهبری است، سال گذشته از ديدگاه‌های فرزندش "اعلام برائت" کرد.
مهدی خزعلی در سال ۱۳۸۶ نيز برای نمايندگی مجلس ‏هشتم از قم داوطلب شد اما شورای نگهبان "صلاحيت" وی را رد کرد.
او همچنين در سال ۱۳۸۷ پس از رد صلاحيت برای هیأت مديره نظام پزشکی، به اتفاق آرا ‏به‌عنوان رئيس هیأت مديره تعاونی مطبوعات استان تهران انتخاب شد.

دکتر مهدی خزعلی ساعت دو نیمه شب توسط نیروهای امنیتی از بیمارستان طالقانی برده شد.

به گزارش رسیده به کلمه از بیمارستان طالقانی، نیرو های امنیتی در ساعت ۲ نیمه شب به بیمارستان طالقانی مراجعه کرده و دکتر مهدی خزعلی را با خود بردند.
این اقدام نیروهای امنیتی بدون اجازه و موافقت پزشکان بیمارستان صورت گرفته است. پرسنل بیمارستان که از این عمل شوکه شده بودند، در مقابل نیروهای امنیتی قادر به هیچ واکنشی نبودند و نظاره گر بودند.
یکی از منابع بیمارستانی که شاهد این ماجرا بوده است به کلمه گفت: با توجه به شرایط جسمی این زندانی سیاسی پس از ۴۳ روز اعتصاب غذا، جان دکتر خزعلی در خطر است و او به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.
ماموران توضیحی برای این انتقال شبانه نداده اند.
مهدی خزعلی در حالی که بشدت کاهش وزن داشته و دچار ضعف مفرط شده است، حاضر به شکستن اعتصاب خود نیست. پرسنل بیمارستان از روحیه بالای این رزمنده خیبر خبر داده بودند.
مهدی خزعلی روز جمعه بدنبال حمله قلبی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود.

۱ اسفند:
 مهدی خزعلی به کما رفت
سحام نيوز: مهدی خزعلی در چهل و سومين روز اعتصاب غذای خود به کما رفت.
به گزارش ميهن، وی که نيمه شب گذشته به وضعيت خطرناک رسيده بود بدون اجازه پزشکان معالج بيمارستان طالقاني، به بيمارستان قمر بنی هاشم، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده و هم اکنون در کما به سر می برد.
بيمارستان قمر بنی هاشم موظف شده که به تماس ها پاسخ دهد و وضعيت او را رضايت بخش توصيف کند.
کلمه، پيش تر گزارش داده بود که اين انتقال، توسط توسط ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته و آن بيمارستان تحت نظر اين وزارتخانه اداره می شود. بنا بر اين گزارش، مهدی خزعلی جمعه گذشته نخست به بهداری اوين منتقل شد و پس از اعلام نتيجه نوار قلب، به بخش سی سی يو بيمارستان طالقانی اعزام شد.
مهدی خزعلی رزمنده دوران جنگ و نويسنده منتقد حکومت به چهارده سال حبس و تبعيد در شهرستان برازجان و ده سال اقامت اجباری در اين شهرستان(بعد از پايان محکوميت) و نود ضربه شلاق محکوم شده است. وی در نامه ای به احمد منتظری (فرزند آيت الله منتظری) با شرح آنچه از رفتار بازجويان و قاضی های دادگاه ها در بند ۳۵۰ اوين ديده است، نوشت: اين‌ها نمونه‌هايی از درد‌های ماست و بسياری دردهای ناگفتنی ديگر دارم که در اين مختصر نگنجد! حال جا دارد که در اين همه درد بميرم؟ آيا هنوز خلخال از پای پيرزن يهودی در نياورده‌اند؟ خزعلی در آخرين نامه ای که تا کنون از او منتشر شده خطاب به همسرش نوشته است: «سخت است مشاهده سوگواری همسر و فرزندان در مرگ تدريجی و ارادی خويش، اينک که اين سطور را برايت مي‌نگارم درخلوت زاغه خويش فرو رفته و بر مصائب شما سخت گريسته‌ام ديگر جای خشکی بر بالشت باقی نمانده است».