به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۰

شهادت‌نامه‌ ۵۱ نفر از هم‌بنديان سابق سعيد ملک‌پور:
سزای سعيد ملک‌پور «اعدام» نيست

کاترین اشتون: سعید ملک‌پور را اعدام نکنید

۵۱ نفر از هم‌بنديان سابق سعيد ملک‌پور، زندانی محکوم به اعدام، با امضای شهادت‌نامه‌ای، خواستار توقف اجرای حکم او شدند. امضاکنندگان اين شهادت‌نامه، با اشاره به خصوصيات اخلاقی سعيد ملک‌پور، تاکيد کرده‌اند که حکم صادرشده برای اين دانش‌آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شريف بر اساس اعترافاتی صادر شده که به گفته‌ی خود ملک‌پور «تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طويل المدت» اخذ شده است. بيشتر امضاکنندگان اين شهادت‌نامه را روزنامه‌نگاران و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خرداد ۸۸ تشکيل می‌دهند که در بند ۳۵۰ زندان اوين با ملک‌پور هم‌بند بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به محمد نوری‌زاد، سلمان سيما، ساسان آقايی، آرمان رضاخانی، رضا رفيعی، محمد اوليايی‌فرد، مسعود لواسانی، حسين نورانی‌نژاد و مهدی عربشاهی اشاره کرد.
سعيد ملک‌پور، در مهرماه ۱۳۸۷ به اتهام مديريت سايت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان پس از بازگشت از کانادا بازداشت شد و پس از بيش از يک سال بازداشت در سلول‌های انفرادی بند دو-الف سپاه در زندان اوين، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم گرديد. هرچند که اين حکم يک بار از سوی ديوان عالی کشور نقض شد، اما در بازگشت به شعبه‌ی ۲۸، بار ديگر مورد تاييد قرار گرفت و بر اساس آخرين گزارش‌ها در مرحله‌ی اجرای احکام قرار گرفته است.


گزارش بامدادخبر، متن کامل اين شهادت‌نامه به همراه اسامی امضاکنندگان آن به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم»
«وَلاَ تَکْتُمُواْ الشَّهَادَةَ وَمَن یَکْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ»(سوره بقره، آيه ۲۸۳)
و شهادت را کتمان مکنيد هر کس که شهادت را کتمان کند، به دل گناهکار است و خداوند به آنچه که می‌کنيد آگاه است.

ما جمعی از هم بنديان سابق سعيد ملک‌پور که مدتی را با او در زندان اوين سپری کرده‌ايم؛ گواهی می‌دهيم که سعيد در زندان به همه عقايد احترام می‌گذاشت و ادب را در حد کمال و ‌‌نهايت آن پاس می‌داشت و هرگز به کسی توهين نمی‌کرد و در تمام کارهای گروهی و وظايف محول شده به خوبی ايفای نقش می‌کرد.

با توجه به‌شناختی که از او در مدت زمان همراهی در زندان و زندگی دسته جمعی در کنار وی به دست آورديم؛ وی را فردی مسئوليت پذير، محترم، مهربان، بردبار و بی‌آزار يافتيم و بر اين باوريم که چنين اتهاماتی در خور شخصيت سعيد ملک‌‌پور نيست. شهادت می‌دهيم که سعيد بار‌ها و بار‌ها در نزد ما گفته است که اعترافات او تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طويل المدت بوده است و آثار اين شکنجه‌ها هنوز بر بر بدن او باقی است!

بر پاکی و صداقت سعيد شهادت می‌دهيم و شهادت می‌دهيم که جز مهربانی و شفقت از سعيد نديده‌ايم. با توجه به فتواهای متعددی که مراجع عظام تقليد در مورد جرايم اينترتی صادر کرده‌اند، شهادت می‌دهيم که سزای سعيد ملک‌پور «اعدام» نيست. ما از مسؤولين قضايی و امنيتی کشور درخواست داريم تا ضمن توقف اجرای حکم اعدام سعيد ملک‌پور، بار ديگر اين پرونده را دادرسی کنند.

از آنجا که احتمال بروز خطای انسانی به دليل فقدان کار‌شناسی فنی و برررسی دقيق در اين پرونده می‌رود و از آنجا که اعدام مجازاتی بازگشت ناپذيراست و جانی که گرفته شد را باز پس نمی‌توان داد؛ پس حداقل روزنه‌ای را باز بگذارند تا اگر روزی صادقانه و عادلانه به پرونده سعيد رسيدگی شد و بی‌گناهی‌اش اثبات گرديد راه بازگشتی باشد. همچنين به رفتار مثبت و شايستهٔ آقای ملک‌پور در زندان نيز توجه داشته باشند و رضای پروردگار رئوف و رحيم را در نظر بگيرند که خداوند متعال به آنچه انجام می‌دهيم آگاه است.

دوم اسفند ماه ۱۳۹۰

————————

امضاکنندگان:

بهزاد آذرهوشنگ

ايمان آذريان بروجنی

ساسان آقايی

نادر احسنی

علی ارشدی

مهرداد اصلانی

رضا افشار

محمد اوليايی فرد

عليرضا ايرانشاهی

علی بهزاديان‌نژاد

بهروز بهرامی

ميثم بيگ محمدی

مجيد پاشايی

سعيد پورحيدر

علی‌پور واحدی

مهدی تاجيک

ياسر ترکمن

حميد خطيبی

سيامک خليقی

ناصر رحمتی

محمدرضا رزاقی

آرمان رضاخانی

رضا رفيعی

ميثم رودکی

فتاح سبحانی

سلمان سيما

احمدرضا شاه رضايی

محسن عبدی

مهدی عربشاهی

آبتين غفاری

ابوالفضل قاسمی

فرشاد قايتی

پويا قربانی

احمدرضا کافی

نويد کامران

امين کشاورز

حميدرضا کوچک‌زاده

حسين کياروستا

مسعود لواسانی

احسان محرابی

هانی محمدزاده

سهيل محمدی

سام محمودی سرابی

ابوذر مهرانی

محسن نقاش شوشتری

مهدی نوذر

حسين نورانی‌نژاد

محمد نوری زاد

محمد امين وليان

مجتبی هاشمی

اشکان يزدچی

کاترین اشتون: سعید ملک‌پور را اعدام نکنید

دویجه وله : کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه (۲ اسفند/ ۲۱ فوریه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف اجرای حکم اعدام سعید ملک‌پور، شهروند کانادایی ـ ایرانی متهم به جرائم سایبری و اینترنتی شد.
اشتون در این بیانیه از اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام ملک‌پور ابراز نگرانی و تأثر عمیق کرده و افزوده که از دولت ایران خواسته تا در حکم سعید ملک‌پور و همچنین احکام احمدرضا هاشم‌پور و وحید اصغری، دو فعال اینترنتی و رسانه‌ای دیگر، بازنگری کند.
اشتون در این بیانیه بر افزایش نگرانی سازما‌ن‌های مدافع حقوق مدنی نسبت به «عدالت‌، شفافیت و سرعت» جریان دادرسی سعید ملک‌پور تأکید کرده است.
سعید ملک‌پور در مهر ماه ۸۷ بازداشت و به اداره یک سایت پورنوگرافیک متهم شد. حکم اعدام وی در بهمن‌ماه ۹۰ به تأیید دیوان عالی کشور رسید.