به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۰

پرستو دو کوهکی آزاد شد
پرستو دوکوهکی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۰ توسط مأموران امنیتی در منزلش در تهران بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» دوکوهکی در حالی از زندان آزاد شد که یک روز قبل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای با نام «عملیات چشم روباه» اتهامات سنگینی را متوجه وی کرده بود.
دوکوهکی با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
دو کوهکی از سال ۱۳۷۷ با مجله فمینیستی «زنان» همکاری می‌کرد. همچنین همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی چون یاس نو، اقبال، اعتماد ملی و شرق در کارنامه او است. وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاه سواز انگلستان و در رشته مطالعات رسانه دوره کارشناسی ارشد را گذرانده است.
وبلاگ او به‌نام «زن‌نوشت» در سال ۱۳۸۴ برنده جایزه بهترین وبلاگ ژورنالیستی دویچه وله شد. دوکوهکی همچنین پیش از این نیز یک بار در ۱۳ اسفندماه ۱۳۸۵ در یک گردهمایی مقابل دادگاه انقلاب در اعتراض به اتهاماتی که به سوسن طهماسبی، فعال حقوق زنان وارد کرده بودند، بازداشت شده بود.این روزنامه‌نگار در آن زمان همراه با ۳۲ زن دیگر به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» دستگیر شد و مدتی را در زندان اوین گذراند اما در چهارم خرداد ۱۳۸۹ در دادگاه از این اتهام تبرئه شد.
دوکوهکی در سال‌های اخیر از فعالیت‌ روزنامه‌نگاری دست کشیده و در «بنیاد شریعتی» کار می‌کرد.