به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۰

هاآرتص: ما با جنگ زنده‌ایم!

«تمدن‌‌هایی هستند که در آن‌ها واژه «جنگ» با ترس و لرز بیان می‌شود؛ اما نه در اسرائیل که
«جنگ بعدی» شب‌‌ها با ما به خواب می‌رود و صبح با ما قهوه می‌نوشد...». 
روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» امروز با انتشار مطلبی به ریشه‌یابی دلایل پافشاری مقامات این رژیم به جنگ با ایران پرداخته و نتیجه گرفته که مهمترین دلیل این امر، سرشت جنگ طلب رژیم اسرائیل است و این ویژگی از آغاز تاکنون همواره عاملی ثابت بوده است.
به گزارش «تابناک»، تحلیلگر ‌‌هاآرتص با بیان اینکه امروز همه مردم در رژیم اسرائیل از «جنگ بعدی» سخن می‌گویند، به بخشی از اظهارات ژنرال «بنی گانتز»، رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل اشاره می‌کند که در آن، بر آماده‌سازی نیروهای این رژیم برای جنگ در جنوب این کشور صحبت شده بود.
با این حال، این تحلیلگر می‌گوید: اگر این جنگ در جنوب نباشد، در شمال و اگر در شرق نباشد، در غرب خواهد بود.
وی در ادامه می‌نویسد: «تمدن‌‌هایی هستند که در آن‌ها واژه «جنگ» با ترس و لرز بیان می‌شود؛ اما نه در اسرائیل که «جنگ بعدی» شب‌‌ها با ما به خواب می‌رود و صبح با ما قهوه می‌نوشد...».
وی با بیان اینکه هر بار نشانه‌ای از صلح در رژیم صهیونیستی بوده، این رژیم به سرعت از آن فاصله گرفته و به جنگی جدید روی آورده است، ادامه می‌دهد: هنگامی این باور چیره شود، که منازعه حل شدنی نیست؛ «جنگ بعدی» نقش طبیعی خود در زندگی مردم این رژیم را دوباره بازی خواهد کرد.
این تحلیلگر می‌نویسد: در تاریخ رژیم اسرائیل، همواره مسأله‌ای بوده که به نام «تهدید حیاتی» از آن یاد شود.
وی همچنین به سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جمال عبدالناصر، صدام حسین، یاسر عرفات و سید حسن نصرالله اشاره کرده و می‌گوید: گویا اینک نوبت ایران است تا به عنوان چنین تهدیدی از سوی مقامات این رژیم معرفی شود.
وی در پایان نتیجه می‌گیرد، حتی اگر تهدید ایران هم مطرح نبود، تهدید دیگری از سوی مقامات این رژیم مطرح می‌شد و جای آن را می‌گرفت. همچنین به باور وی، حتی اگر همه دنیا هم اسرائیل را به استفاده از گزینه‌‌های دیپلماتیک و ابزارهای غیرنظامی دعوت کنند، این رژیم نمی تواند چنین ابزارهایی را بشناسد.