به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

عزت‌الله انتظامي:
 استعفا دادم چون ديدم نروم بهتر است
عزت‌الله انتظامي در اعتراض به تغييرات پيش‌آمده در شوراي‌عالي خانه هنرمندان استعفا داده و با تاييد اين خبر به شرق مي‌گويد به دليل اينكه با اعضاي جديد شوراي‌عالي خانه هنرمندان آشنايي ندارد از اين شورا استعفا داده است. او گفت: «تغييراتي توسط مديرعامل خانه هنرمندان در اعضاي شوراي‌عالي داده شد، در حالي كه اين تصميم‌ها بايد در مجمع عمومي گرفته شود.»
به گفته انتظامي: «اين تغييرات برخلاف اساسنامه بوده است و اعضاي جديدي آمدند كه من با آنها آشنا نيستم و ديدم ديگر به آنجا نروم بهتر است.» وي درباره استعفاي محمد سرير از ديگر اعضاي اين شورا ابراز بي‌اطلاعي كرد.
اما مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان با ابراز بي‌اطلاعي از استعفاي انتظامي به شرق گفت: «من هم از طريق رسانه‌ها متوجه استعفاي ايشان شدم و نمي‌دانم كه چرا استعفا داده‌اند.»
سرسنگي تغييرات در هيات مديره شوراي‌عالي خانه هنرمندان را به اين شورا مربوط دانست و مطابق آيين‌نامه اعلام كرد و گفت: «براساس آيين‌نامه خانه هنرمندان براي هيات‌مديره جديد نمايندگاني از سوي هر انجمن معرفي مي‌شود. با توجه به اينكه سه انجمن جديد به اين شوراي‌عالي افزوده شده است از سوي اين انجمن‌ها هم نمايندگاني معرفي شدند.» به گفته مديرعامل خانه هنرمندان تعداد افراد جديد مربوط به اين انجمن‌هاست. براساس اعلام سرسنگي: «عزت‌الله انتظامي نماينده خانه تئاتر، غلامحسين اميرخاني از سوي انجمن خوشنويسان، محمد سرير نماينده خانه موسيقي، همايون ثابتي‌مطلق از سوي انجمن نقاشي، ساعد مشكي از سوي انجمن گرافيك، طاهر شيخ‌الحكمايي از سوي انجمن مجسمه، سيف‌الله صمديان از سوي انجمن عكاسان، شهركي از سوي انجمن تصويرگران و اژدري از سوي انجمن سفال سراميك معرفي شدند.» اما نكته مهم اين است كه سابق بر اين علاوه بر اين نمايندگان انجمن‌ها، چندين هنرمند نيز مانند غلامحسين نامي، بهزاد فراهاني، محمدرضا عبدالملكيان، حميدرضا نوربخش و معصومه مظفري عضويت داشتند. اما در اين دوره نامي از برخي از اين اسامي نيست. به نظر مي‌رسد موضوعي كه انتظامي در استعفاي خود به آن اعتراض كرده است ورود برخي از چهره‌هايي است كه هنوز هيچ نامي از آنها نيز در جايي منتشر نشده است. او با تاكيد بر اينكه افرادي وارد شوراي‌عالي شده‌اند كه نمي‌شناسد، گفته: «اعضايي كه در شوراي‌عالي خانه هنرمندان ايران حاضر بودند نماينده جايي نبوده و به لحاظ موقعيت و شخصيت حقيقي خود انتخاب شده بودند.» عزت‌الله انتظامي در متن استعفانامه خود كه در ايسنا منتشر شده است به صورت مكتوب در نامه‌اي خطاب به غلامحسين اميرخاني، رييس شوراي‌عالي خانه هنرمندان ايران از حضور در اين شورا و نايب‌رييسي آن استعفا داد و گفت: «استاد ارجمند جناب آقاي اميرخاني رياست محترم شوراي‌عالي خانه هنرمندان ايران استحضار داريد در اوايل تشكيل خانه هنرمندان ايران به تقاضاي آقاي بهروز غريب‌پور عنوان نيابت رييس شوراي‌عالي خانه را پذيرا شدم و تا اين زمان در جمع فرهيختگان و بزرگان انديشه و هنر از هيچ كوششي در جهت اعتلاي آن كوتاهي نكردم و هر آنچه برايم مقدور بود به انجام رساندم. حال كه عزيزان و بزرگاني كه با آنان در شوراي‌عالي انس و الفتي داشتم حضور ندارند من نيز با پوزش استعفاي خود را تقديم مي‌دارم.»

شرق