به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۰

بازداشت یک کشیش و یک خانم مسیحی ۷۸ ساله در اصفهان
کلیسای پولس در تهران، خیابان کریم خان زند
   در تداوم برخورد با اقلییت های مذهبی کشیش "کلیسای پولس" در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، "حكمت سلیمی" كشیش كلیسای رسمی پولس صبح روز چهارشنبه مورخ سوم اسفند ۱۳۹۰ در ساعت ۷ بامداد واقع در فولاد شهر اصفهان، توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.
ماموران امنیتی همچنین پس از بازداشت نامبرده ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی وسائل شخصی ایشان از جمله كتاب مقدس ، كتابهای الهیاتی ، سی دی ،كامپیوتر و حتی تابلوهای بر روی دیوار منزل ایشان را نیز با خود بردند.
"حكمت سلیمی" از كشیشان فارسی زبان و رسمی كلیسای پولس وابسته به كلیسای اسقفی اصفهان در محله سنگتراش ها می باشد، نامبرده بیش از ۳۰ سال است كه ضمن گرویدن به مسیحیت تاكنون كتاب هایی نیز در زمینه تعلیمی و الهیات مسیحی و همچنین اشعار از ایشان چاپ و منتشر شده است.

بازداشت یک خانم مسیحی ۷۸ ساله در اصفهان

بنا بر یک گزارش دریافتی همزمان با دستگیری شبان کلیسای پولس در اصفهان (حمکت سلیمی)، مقامات امنیتی رژیم خانم گیتی حکیم پور ۷۸ ساله را نیز دستگیر کرده و به نقطۀ نامعلومی انتقال داده‌اند. ایشان سالها به عنوان استاد پرستاری، تعداد زیادی پرستار را تربیت کرده و بسیاری از شاگردان ایشان هم اکنون در بیمارستانهای ایران مشغول به کار و خدمت هستند. این بانو در خانواده‌ای بدنیا امده بود که پیش از تولد ایشان از یهودیت به مسیحت گرویده بودند و هیچ گونه تهمت ارتداد به ایشان نمی‌خورد. ظاهراً دلیل مقامات امنیتی رژیم از دستگیری ایشان ایجاد رعب و وحشت در میان مسیحیان ایرانی بوده است و بس. شاید هم ایشان را به دلیل خویشاوندی که با اسقف پیشین کلیسای اسقفی ایران دارند دستگیر کرده‌اند. خواهر ایشان همسر اسقف ایرج متحده اسقف بازنشسته کلیسای اسفقی ایران است که ایشان هم به خاطر بدرفتاری و خصومت رژیم اسلامی مجبور به جلای وطن شده اند.