به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۰

حکم قطعی دادگاه صادر شد
مجازات فرد هتاك به فائزه هاشمي
چادر مشکی کراهت دارد
فیلم حمله و فحشهای رکیک به فائزه رفسنجانی و پدرش
 «سعید تاجیک» به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به ‌هاشمی‌رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای فائزه هاشمي به هشت ‌ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.
 به گزارش «فارس»، تاجیک به اتهام توهین به ‌ آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به تحمل چهار ماه حبس تعزيري و از بابت مزاحمت براي بانوان (براي فائزه هاشمي) به تحمل چهار ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزيري محكوم شده است.
 صدور حكم حبس براي تاجيك پس از آن صورت گرفت كه در اسفند ماه سال گذشته در حالي كه فائزه هاشمي و برخي از اعضاي خانواده‌اش پس از تشييع جنازه يكي از اقوام نزديك‌شان در شهرري به سوي خودرو خود در حال حركت بودند، چند نفر به وي نزديك شده و دشنام‌هايي به وي
 و خانواده‌اش نسبت مي‌دهند. چند روز بعد فيلمي از اين اتفاق در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه با واكنش‌هاي فراواني مواجه شد.
اولين واكنش‌ها از سوي رييس قوه قضاييه صورت گرفت. وي بدون اينكه اشاره‌اي به  ماجراي فائزه هاشمي داشته باشد، طي سخناني در همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور اظهار داشت: اخيرا نسبت به برخي از مسوولان و خانواده‌هاي آنها هتاكي‌هايي صورت گرفته كه اين امر ظلم است. ظلم كه شاخ و دم ندارد. ما اگر به مسوول يا خانواده او انتقادي داريم، راه و روشي دارد. شايد بنده هم به آن فرد انتقاداتي داشته باشم اما آيا راه آن، اين است كه به خيابان آمده شعار يا ناسزا سر دهم كه بعضا حد شرعي هم دارد. رييس قوه قضاييه همچنين تصريح كرد: «متاسفانه افرادي خارج از چارچوب قانوني و شرعي اقدام مي‌كنند.»

متاسفانه عده بسيار محدودي به خود اجازه مي‌دهند كه در كوچه و خيابان راه افتاده و عليه هر كسي كه مي‌خواهند يا به آن فرد ميلي ندارند، شعار سر داده و خود آن را محاكمه می‌كنند.

ما نمي‌توانيم اين وضعيت را تحمل كنيم.»اين اتفاق حتي واكنش علماي ساكن قم را نيز برانگيخت به‌گونه‌اي كه آیت‌الله مکارم شیرازی نيز در همان زمان نسبت به فحاشی صورت گرفته به فائزه هاشمی واکنش نشان داد و گفت: من فیلم این قضیه را دیدم که بسیار زننده بود.

به موازات اين واكنش‌ها، علي مطهري نيز طي نامه‌اي به آيت‌الله آملي‌لاريجاني از هتاكي به دختر و نوه آيت‌الله هاشمي انتقاد كرد و خواستار برخورد از سوي مراجع صالحه قضايي شد. هرچند اين اتفاق در اواخر سال 89 رخ داده بود و تعطيلي‌هاي عيد فضاي اطلاع‌رساني را محدود كرده بود، اما سخنگوي قوه قضاييه در اولين نشست خبري خود بعد از تعطيلات نوروزي خبر داد كه فرد هتاك به فائزه هاشمي بازداشت شده و پرونده‌اي در اين‌باره عليه وي تشكيل شده است.هنوز چند روز از اظهارات سخنگوي قوه قضاييه نگذشته بود كه تاجيك طي گفت‌وگويي با يك سايت خارج از ايران اعلام كرد قبل از عيد چند روزي بازداشت و سپس آزاد شده است.

پس از آن خبرنگاران در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه شش تهران از دادستان تهران درخصوص پرونده‌ فحاشي به فائزه هاشمي سوال كردند كه دادستان تهران نيز در پاسخ از احضار مجدد اين فرد و بازداشت وي خبر داد و گفت: قبل از عيد درخصوص اين پرونده اقدام كرديم.

اين فرد چند روزي در بازداشت بود و در ملاقاتي كه خودم با او داشتم اظهار تنبه كرد و گفت که پس از اظهارات رهبري بسيار ناراحت شده كه چرا چنين كاري را انجام داده است.

انتشار مطالب وي براي ما بسيار جاي تعجب داشت. بر اساس همان اظهار ندامت و پشيماني اين فرد را قبل از عيد آزاد كرديم و جاي تعجب بود كه چرا مجددا حرف‌هايي زده كه موجب تاسف مردم و مسوولان شده است.


فیلم حمله و فحشهای رکیک به فائزه رفسنجانی و پدرش