به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۰

لس‌آنجلس تایمز:
آمریکا باور ندارد که ایران در حال ساخت سلاح اتمی است
خامنه ای تاکید کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اصلا داشتن آن را «گناه بزرگ می‌داند»
روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی که روز پنج‌شنبه، چهارم اسفندماه، منتشر شد با تکیه بر سندی بسیار محرمانه متعلق به دولت آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باور ندارد که جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت یا تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی است.
بر اساس این «گزارش اطلاعاتی بسیار محرمانه» که در آغاز سال گذشته میلادی، ۲۰۱۱، در اختیار سیاست‌مداران آمریکایی قرار گرفته، ایران صرفا «در حال انجام تحقیقاتی است که می‌توانند به توانایی ساخت سلاح اتمی ختم شوند».
بر اساس این گزارش که به گفته لس‌آنجلس تایمز بیانگر اتفاق نظر ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکاست، جمهوری اسلامی تاکنون به دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده است.
لس‌آنجلس تایمز همچنین از قول «مقامات عالی‌رتبه» در دولت باراک اوباما می‌گوید که حتی اسرائیل نیز به این تحلیل اطلاعاتی ایرادی وارد نمی‌داند.
این در حالی است که دست‌کم در دو ماه گذشته روزی نبوده که خبری از شایعات مربوط به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران منتشر نشود، و برخی از مقامات اسرائیلی از جمله اهود باراک، وزیر دفاع این کشور، علنا ابراز عقیده کرده‌اند که باید پیش از آن که دیر شود کار فعالیت هسته ای ایران را یکسره کرد.
در حالی که یوکیا آمانو، مدیرکل دیدبان اتمی سازمان ملل، قرار است روز جمعه گزارشی از تازه‌ترین بازدید هیئت این آژانس از ایران منتشر کند، آخرین گزارش این نهاد که در ماه نوامبر منتشر شد حاوی «نگرانی جدی» از «ابعاد نظامی احتمالی» در برنامه هسته‌ای ایران بود.
خامنه ای روز چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی تاکید کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اصلا داشتن آن را «گناه بزرگ می‌داند»، موضعی که بارها از سوی مقامات تهران بر آن تاکید شده است.