به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۲

هدیه احمدی نژاد به دانشگاه خود در روز تحلیف

هدیه  ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰

عزت زیاد
گرچه این روزها خبر از استقرار محمود احمدی‌نژاد و یارانش در «دفتر سابق رییس‌جمهوری» در ساختمان لادن جلب توجه مي‌كند اما اخبار منتشرشده نشان می‌دهد که رییس دولت «سابق» همزمان با استقرار در آن دفتر تازه‌تاسیس، موضوع دانشگاه بین‌المللی ایرانیان را پیگیری می‌کند و به گفته وزیر سابق نیرو «آقای احمدی‌نژاد به صورت شبانه‌روزی برای دانشگاه خود فعالیت می‌کند.» 

در همین حال، دیروز یک منبع آگاه با در اختیار قرار دادن سندی ادعا کرد که در روز مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس، یعنی 13 مرداد 1392، یک فقره چک به مبلغ 160‌میلیارد ریال از ذی‌حسابی نهاد ریاست‌جمهوری به حساب کوتاه‌مدت بانک ملت به شماره 4701686495 به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان(يعني همان حسابي كه شماره آن براي اطلاع عمومي منتشر شد) واریز شده است. اين خبر هنوز از سوي دانشگاه مورد تاييد يا تكذيب قرار نگرفته و پيگيري‌هاي بهار نيز براي دريافت تاييد يا تكذيب آن نتيجه‌اي دربر نداشته است. با این حال آن‌طور که این منبع آگاه خبر داده مبلغ 16‌میلیارد تومان از ذی‌حسابی رییس‌جمهوری در فردای آن روز، یعنی همزمان با برگزاری مراسم تحلیف در مجلس، به شبعه بانک ملت واریز شده است. این در حالی است که یک روز قبل مراسم تنفیذ دکتر روحانی در حسینیه امام‌خمینی در بیت رهبری برگزار شد و از آن روز 12/5/92 روحانی، رییس‌جمهوری ایران بود.
پس از آن‌که محمود احمدی‌نژاد رسما خبر تاسیس یک دانشگاه و گرفتن مجوز آن را از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد، رییس دولت دهم با اعلام یک شماره حساب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خطاب به مردم گفت راه‌اندازی دانشگاه خرج دارد و از مردم خواست به شماره حساب اعلام‌شده پول واریز کنند.
بهار