به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۲۱، ۱۳۹۲

ادیب برومند دربارهً مهستان: من هیچوقت به هیچ وجه موافق این کار نیستم و موضوع را منتفی کرده ام.

پاسخ رئیس هیاًت رهبری و شورای مرکزی جبهه ملی ایران

 جناب آقای دکتر مهر آسا
چون آقای زعیم دنبال بهانه برای انشعاب می گردد من نخواستم درباره مهستان آناً جواب منفی به او بدهم .
خودم هم تصور می کردم که از جهتی پیشنهاد بدی نباشد از این جهت موافقت نمودم . ولی گفتم این کار مسیری دارد که باید قانوناً طی کند .
بعداً در اصفهان قدری روی این موضوع فکر کردم . و در نتیجه متوجه شدم که این کار برای جبهه ملّی نه تنها مایه پیشرفت نیست. بلکه موجب رکود کارها و اختلاف سلیقه ها خواهد شد و مخالف شدم . بنابراین تردید نکنید که من هیچوقت به هیچ وجه موافق این کار نیستم و موضوع را منتفی کرده ام... 

جناب آقای دکتر مهر آسا
با درود و سلام
همواره سلامت و سعادت جنابعالی را از درگاه خداوند یکتا آرزومندم. از اظهار لطفی که نسبت به مخلص فرموده بودید سپاسگزاری خود را ابراز می نمایم. و اما درباره مهستان، خاطر سرکار را متذکر می شود که سه ماه پیش یک روز آقای زعیم به منزل من آمد و این موضوع را مطرح کرد . پیش از آن هم یکی از اعضای سابقه دار جبهه ملّی به نام سرهنگ محمودی که با جبهه ملی اروپا ( آلمان)  همکاری دارد ، این پیشنهاد را داده بود .
 باری چون آقای زعیم دنبال بهانه برای انشعاب می گردد من نخواستم درباره مهستان آناً جواب منفی به او بدهم . خودم هم تصور می کردم که از جهتی پیشنهاد بدی نباشد از این جهت موافقت نمودم . ولی گفتم این کار مسیری دارد که باید قانوناً طی کند . بعداً در اصفهان قدری روی این موضوع فکر کردم . و در نتیجه متوجه شدم که این کار برای جبهه ملّی نه تنها مایه پیشرفت نیست . بلکه موجب رکود کارها و اختلاف سلیقه ها خواهد شد و مخالف شدم .
 بنابراین تردید نکنید که من هیچوقت به هیچ وجه موافق این کار نیستم و موضوع را منتفی کرده ام و این که مرقوم فرموده اید ، رئیس کریزماتیک نیستم خاطر شریف را یادآور می شود که چون برای تشکیل مجدد جبهه ملی پس از موضوع ارتداد هیچکس اقدامی نمی کرد. من خطر کردم و مدتی با کلنجار رفتن با دادستانی انقلاب و بی اعتنایی به تهدیدات عمّال دستگاه ، جبهه ملّی را تشکیل دادم و از همان وقت بدون گرفتن رای به عنوان رئیس جبهه ملی شناخته شدم . البته در مواقع بعدی رای هم گرفته ام ولی در هر حال بطور ثابت به همان جهت که عرض کردم من رئیس هیأت رهبری و شورای مرکزی هستم .
در پایان اخلاص و ارادت خود را نسبت به سرکار عالی خاطر نشان می کنم .
ادیب برومند
19 مرداد 1392