به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۲

حسين عليزاده ۶۲ ساله شد

کنسرت علیزاده در تهران (ویدئو ی لای لاهن)

حسين عليزاده، نوازنده برجسته تار كه قرار است پاييز كنسرتي در تهران داشته باشد، 
روز  اول شهريور ماه  ۶۲  ساله شد.

حسین علیزاده ۶۲ ساله شد (ویدئو ی لای لاهن)



حسين عليزاده، نوازنده برجسته تار و سه‌تار و شورانگيز ديروز ۶۲ ساله شد. او سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. پس از تحصيل در هنرستان موسيقي به دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران رفت و همزمان در مركز حفظ و اشاعه موسيقي به يادگيري و اجراي كنسرت پرداخت. او نزد هوشنگ ظريف، حبيب‌الله صالحي، محمود كريمي، علي اكبر شهنازي، داريوش صفوت، نورعلي برومند، سعيد هرمزي، يوسف فروتن و عبدالله دوامي موسيقي آموخته است. 
 
عليزاده در سال۱۳۴۷عضو اركستر رودكي بود. دو كنسرت او در جشن هنر شيراز آغاز راه او به عنوان يكي از وزنه‌هاي موسيقي ايراني بود. او با عضويت در گروه «چاووش» همراه با ديگر استادان موسيقي ايران از جمله محمدرضا لطفي و پرويز مشكاتيان آثار جاودانه‌يي در موسيقي ايران اجرا كرد.حسين عليزاده تا به حال سه بار براي آلبوم‌هاي«فرياد»، « بي‌تو به سر نمي‌شود» و « به تماشاي آب‌هاي سپيد» نامزد جايزه گرمي در بخش «بهترين آلبوم سنتي جهان» شده‌ است. «تركمن»، «نينوا»، «شورانگيز»، «راز و نياز»، «عصيان» و... از آثار اين هنرمند است. همچنين عليزاده در زمينه موسيقي فيلم نيز آثاري چون «دلشدگان»، «زشت و زيبا»، «لاك‌پشت‌ها هم پرواز مي‌كنند»، «ملكه» و... را در كارنامه كاري خود ثبت كرده است.






پیر فرزانه 
شعر : حافظ 
دستگاه :نوا
شور انگیز : استاد حسین علیزاده 
تمبک : محسن کثیرالسفر 
آواز : راحله برزگری-رها
آهنگ : حسین علیزاده, محمدعلی کیانی نژاد


الا ای پیر فرزانه مکن عیبم ز میخانه
که من در ترک پیمانه دلی پیمان شکن دارم
خدا را ای رقیب امشب زمانی دیده بر هم نه
که من با لعل خاموشش نهانی صد سخن دارم
به کام و آرزوی دل چو دارم خلوتی حاصل
چه فکر از خبث بد گویان میان انجمن دارم
سزد کز خاتم لعلش زنم لاف سلیمانی
چو اسم اعظمم باشد چه باک از اهرمن دارم