به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۲

پیدا شدن جسد یک بازرگان ایرانی-بریتانیایی در امارات

آتنا، همسر یزدی، خبر درگذشت همسرش را اطلاع داد. 


عباس یزدان‌پناه یزدی، روز ۲۵ ژوئن (۴ تیر) در دبی ناپدید شده بودروز گذشته، همسر عباس یزدانپناه یزدی به دوستان خود از طریق فیسبوک، خبر درگذشت همسرش را اطلاع داد. همسر آقای یزدان‌پناه یزدی هم اکنون در بریتانیا به سر می‌برد و اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی حاکی‌است پلیس امارات، خبر یافته شدن جنازه همسرش را به او خبر داده است. نام آقای یزدان‌پناه یزدی در چند پرونده مربوط به معاملات نفتی شرکت های خارجی با ایران به عنوان دلال و واسطه مقام های وقت و افراد صاحب نفوذ در ایران مطرح بوده است. 
جسد عباس یزدان‌پناه یزدی، بازرگان ایرانی-بریتانیایی که بیش از یک ماه پیش در امارات ناپدید شده بود، روز یکشنبه در فجیره پیدا شده است.
آقای یزدی که گفته می‌شود از دوستان مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی بود، آخرین بار حوالی ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئن در دبی دیده شده بود.
گفته می‌شود او یک روز بعد از آن که از دفتر خود در دبی از طریق ارتباط ویدئویی به عنوان شاهد در پرونده اختلاف بین دو شرکت نفتی گواهی داد ناپدید شده است. بعد از ناپدید شدن او، اتهام‌هایی مطرح شده بود مبنی بر این که احتمالا این بازرگان ۴۵ ساله ایرانی، توسط نیروهای امنیتی ایران ربوده شده‌ است. وزارت خارجه بریتانیا هفته گذشته این اتهام‌ها را «قابل تامل» توصیف کرد.

همسر آقای یزدی چندی پیش در گفتگو با رادیو کوچه گفته بود «به ظن قوی، او توسط عوامل جمهوری اسلامی ربوده شده است». آتنا یزدی در این مصاحبه، ربوده شدن آقای یزدان پناه را با درگیری‌های درون حاکمیت مرتبط دانسته و گفته بود گروه‌های رقیب می‌خواهند از طریق ربودن آقای یزدان‌پناه، خانواده هاشمی را تحت فشار بگذارند.


لینک مصاحبه آتنا یزدی با رادیو کوچه:
http://radiokoocheh.com/article/215976