به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۲

پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۲ جهان معرفی شدند

 نفر اول  ۹۵ میلیون دلار!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ای. ال. جیمز نویسنده نوقلم و خالق سه گانه «پنجاه طیف خاکستری» به عنوان پردرآمدترین نویسنده سال 2012 در جایگاه اول این فهرست جای گرفت.
در کنار این نویسنده دیگر نویسندگانی که هر سال در این فهرست جای دارند نیز دیده می‌شوند که جیمز پترسون، دانیل استیل و استفن کینگ از جمله آنها هستند.
جیمز که قبلاً از مدیران اجرایی تلویزیون بود، در سال مالی که به ماه ژوئن 2013 ختم می‌شود، موفق شد تا 95 میلیون دلار کسب کند. در این میان فروش کتاب‌های الکترونیکی این سه گانه نقشی اساسی داشت و به خوانندگان این امکان را داد تا به راحتی و با هزینه کمتر این سه گانه را دنبال کنند.
جیمز پترسون که سال پیش نفر اول این فهرست بود، اکنون با کسب 91 میلیون دلار در جایگاه دوم نشسته است و سوزان کالینز نویسنده «بازی‌های گرسنگی» و مجموعه پنج گانه «وقایع زیر زمین» با کسب 55 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. فیلمی که با اقتباس از رمان «بازی‌های گرسنگی» ساخته شد در سال 2012 به فروشی 684 میلیون دلاری در سراسر جهان رسید.
بیل اورایلی مجری شوی تلویزیونی و نویسنده کتاب‌های «کشتن لینکلن» و «کشتن کندی» با کسب 28 میلیون دلار و دانیل استیل با نوشتن 128 عنوان کتاب با کسب 26 میلیون دلار در مقام‌های بعدی جای گرفتند.
جایگاه ششم نصیب جف کینی، خالق مجموعه کودکان و نوجوانان «خاطرات یک بچه بزدل» است. او 24 میلیون دلار در سال گذشته درآمد داشت که بیشتر آن از راه فروش کتاب هفتم از این مجموعه با عنوان «چرخ سوم» به دست آمد و فروشی 1.4 میلیون نسخه‌ای را ثبت کرد. در مکان بعدی نیز جانت ایوانوویچ جای دارد که با درآمد 24 میلیون دلاری، نام خود را ثبت کرده است.
در مکان هشتم نیز نورا رابرتز جای دارد که با کسب 23 میلیون دلار و فروش 3.2 میلیون کتاب الکترونیک این موفقیت را به دست آورده است.
دن براون با رمان «دوزخ» که در سه ماه اخیر منتشر شده و هنوز کتاب پرفروشی است، تاکنون 22 میلیون دلار کسب کرده و در مکان نهم جای دارد. استفن کینگ هم با 20 میلیون دلار در مکان دهم جای گرفته است. نمایش مجموعه تلویزیونی «زیر گنبد» که با اقتباس از رمانی به همین نام از او برای تلویزیون ساخته شد و نمایش آن شروع شده، از عوامل موفقیت او در این سال بود. با این حال او هنوز یک کتاب پرمخاطب در دست انتشار دارد که با عنوان «دکتر اسلیپ» به زودی به بازار می‌آید.