به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۲

پورمحمدی در پاسخ به منتقدان و مخالفان خود:

افتخار می‌کنم مورد غضب ضد انقلاب هستم
مصطفی پورمحمدی٬ وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری با دفاع از عملکرد ۳۳ ساله‌اش در جمهوری اسلامی٬ از نمایندگان مخالف خود به خاطر «تهیه خوراک» برای رسانه‌های «ضد انقلاب» انتقاد کرد.

آقای پورمحمدی که روز چهارشنبه (۲۳ امرداد) در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت٬ بی‌آنکه به نام محمود احمدی‌نژاد اشاره‌ای کند٬ انتقاد‌های تندی متوجه دولت‌های نهم و دهم وی کرد و آنها را «فاسد و دور از عدالت» نامید.
احمد بخشایش٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و مهدی کوچک‌زاده نماینده نزدیک به «جبهه پایداری» دو نماینده مخالف وزارت پورمحمدی بودند که در سخنانی حملات تندی متوجه وی کردند.
کوچک راده در سخنان خود خطاب به پورمحمدی گفته بود: «شما در دوره‌ای قائم‌مقام وزیر بوده‌اید که گسترده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در این وزارتخانه بوده است.»
وی همچنین افزوده بود کارنامه پورمحمدی «در دوران وزارت کشور و سازمان بازرسی، نشان دهنده مقابله با فساد و بی‌عدالتی نیست.»
احمد بخشایش دیگر مخالف وزارت پورمحمدی هم طی سخنانی حملات تندی متوجه وزیر پیشنهادی حسن روحانی کرد و وی را به طور تلویحی به «فساد مالی» متهم کرد.
مصطفی پورمحمدی نیز در واکنش به این انتقاد‌ها گفت که «۵۰ سایت و روزنامه و ماهواره» علیه وی مطالبی منتشر کرده‌اند.
وی افزود «افتخار» می‌کند که مورد «غضب» رسانه‌های «ضد انقلاب» قرار گرفته است.

معرفی پورمحمدی برای تصدی وزارت دادگستری از سوی حسن روحانی با مخالفت گسترده بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشر و رسانه‌های فارسی زبان مواجه شده است.
از پورمحمدی به عنوان یکی از اعضای کمیته اعدام‌های سال ۱۳۶۷ نام برده می‌شود که براساس تصمیم این هیات هزاران نفر ار مخالفان جمهوری اسلامی در زندان‌ها اعدام شدند.