به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۵

یادداشت شماره ۶۰۵ ـ هوشنگ طالع

دروغ ، اندر دروغ
روز ۲۵ آذر ۱۳۹۴: 
دکتر علی‌اکبر صالحی ( پهلوان هسته‌ای ) در دانشکده‌ی خبر : « در این بین تصمیم‌سازان نظام بر اساس اصل عزت ، حکمت و مصلحت ، مسیری را برگزیدند که در بردارنده‌ی منافع ایران با توجه به واقعیات موجود بود که با اتخاذ تعامل سازنده ، شرایطی ایجاد شد که هرگونه تهدیدی از سر ایران دور شد و شرایط در پیش‌رفت برنامه‌ی هسته‌ای فراهم آمد » .
پهلوان سیدعلی‌اکبر با اشاره به تصمیمی که ۴  سال پیش در سطوح عالی نظام اتخاذ شد و بر مبنای آن ، مسیر دوم مذاکره با آمریکا علاوه  بر ۵ +۱  بازشد ، خاطرنشان کرد :
« بر اساس یک راهبرد زیرکانه و خردمندانه این مسیر [مذاکره مستقیم با آمریکا] باز شد که با حفظ دست‌آوردهای هسته‌ای ، تلاش هدف‌مند برای دفع فتنه طراحی شده علیه ایران ، در دستور کار قرار گرفت » .
حسن روحانی رییس جمهور اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی : تحریم‌ها علیه ایران برداشته می‌شود / نقد برجام تمام شده است .
رییس جمهور افزود : « پیروزی ملت ایران در صحنه‌ی دیروز ، یک موفقیت و پیروزی اخلاق ، سیاسی و حقوقی بود » .
رییس جمهور اسلامی تاکید کرد : « گام‌های بزرگی طرف مقابل برداشته است و ایران هم متقابلا گام‌های خود را برداشته است و قدم های نهایی ظرف یک یا دو هفته آینده برداشته می‌شود » .  

روز یکم فروردین ماه 1395 :
در گفته‌های روز یکم فروردین ماه 1395 رهبر جمهوری اسلامی در شهر مشهد ، به روشنی و بی هیچ ابهامی آمده است  : « وزیر خارجه ما در مواردی به بنده گفت که ما این جا را نتوانستیم ، این خط قرمز را نتوانستیم حفظ کنیم » .
در بیانات روز یکم فروردین ماه رهبر انقلاب به روشنی آمده است : « در همین توافقی هم که با آمریکایی ها کردیم در قضیه‌ی هسته‌ای ، در این قضیه هم آمریکایی‌ها به آن چه وعده دادند عمل نکردند ، کاری را که باید انجام می‌دادند را انجام ندادند . به تعبیر وزیر خارجه ما ، روی کاغذ کارهایی را انجام دادند ولی از راه‌های انحرافی متعدد ، جلوی تحقق مقاصد جمهوری اسلامی را گرفتند » .
در حالی که آمریکایی‌ها « روی کاغذ کارهایی انجام دادند » ، دولت یازدهم هم‌راه با « پهلوانان هسته‌ای » بیشینه‌ی سامانه‌های گریز از مرکز ( سانتریفوژ‌ها ) را اوراق کردند ، پایگاه نیرومند « فردو » را به تالار نمایش « خیمه‌شب بازی هسته‌ای » بدل ساختند و « پهلوان سیدعلی‌‌اکبر » به نام نامی ریاست دولت یازدهم و با دست مبارک خود،  قلب تپنده‌ی واکنشگر ( رآکتور ) آب سنگین اراک را با شادمانی بسیار بیرون آورد وجای آن را با « بتون » چینی پُر کرد . با این موفقیت بزرگ ، دولتیان و روزنامه‌های زرد زنجیره‌ای ، صدا وسیما و دیگر دستگاه‌های ارتباط جمعیِ نشسته بر سر « خوان یغمای دولت » مخالفان و معترضان را از هر سو زیر باران فحش و ناسزا و اتهام قرار داده بودند .
سخنان نامزدهای پیشتاز انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ، به اندازه‌ی کافی هشدار دهنده اند . آنان می‌گویند که نخستین اقدام شان پس از استقرار در کاخ سفید ، لغو قرارداد هسته‌ای با ایران خواهد بود . این در حالی است که دولت یازدهم با شتاب بسیار و داوطلبانه ، تعهدات تحمیلی یعنی در همان مواردی که « خط قرمز را نتوانستیم حفظ کنیم » به مورد اجرا گذارد و اکنون از انجام تعهدات طرف مقابل خبری نیست .

سه شنبه 10 فروردین‌ماه 1395 ـ هوشنگ طالع