به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۵

عضو شورای نگهبان: مینو خالقی ردصلاحیت نشده؛ آرای او ابطال شده

مینو خالقی 
 با چه توجیهی؟!
عضو شورای نگهبان گفت مینو خالقی ردصلاحیت نشده، بلکه آرای وی ابطال شده است. وی نگفت که علت این تصمیم چه بوده و چرا از بین پنج منتخب اصفهان، فقط آرای یک نفر باطل شده است.
سیامک ره پیک، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، خبر ابطال آرای مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان را تأیید کرد و به جماران گفت: نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان همان چیزی است که ما دیروز به وزارت کشور اعلام کرده ایم.
مطابق بررسی های ما از ۵ منتخبی که در اصفهان حداکثر آرا را به دست آورده بودند، آرای ۴ نفر تأیید و آرای یکی از آنها ابطال شد.
بنابراین انتخابات مجلس در اصفهان برای انتخاب این فرد به انتخابات میان دوره ای انتقال یافت.

این عضو شورای نگهبان در خصوص علت ابطال آرای خانم خالقی توضیح نداد و نگفت که چه اتفاقی می تواند باعث شود که از بین پنج منتخب مردم، آرای نفر سوم باطل شود!

خانم خالقی که نزدیک به ۲۰۰ هزار رای مردم اصفهان را از آن خود کرده بود، گفته که به این تصمیم شورای نگهبان اعتراض خواهد کرد. اصلاح طلبان اصفهان نیز حذف او را خلاف قانون دانسته و خواستار دخالت رئیس جمهور شده اند.
نفر ششم فهرست منتخبان مردم اصفهان، آجودانی از کاندیداهای اصلاح طلب است که مسئولان وزارت کشور معتقدند در صورت ابطال آرای خالقی، باید او که توانسته بالای نصاب ۲۵ درصد رای بیاورد، به مجلس راه یابد.

اما مسئولان هیات نظارت با دلایل نامعلوم می گویند انتخاب پنجمین نماینده اصفهانی ها باید به میان دوره ای موکول شود.
کلمه – گروه خبر