به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۹۴

سعید مدنی از زندان اوین آزاد شد



سعید مدنی، جامعه شناس و نویسنده زندانی بند هفت زندان اوین پس از چهار سال حبس با موافقت مسئولین قضایی به صورت مشروط آزاد شد و گفته شده است پس از پایان ایام نوروز احتمالا باید به شهر بندر عباس جهت اجرای حکم دو سال تبعید مراجعه کند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید مدنی پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است که پس از چهار سال حبس با موافقت مسئولین قضایی به صورت مشروط از بند هفت زندان اوین آزاد شد و گفته شده است احتمالا پس از پایان ایام نوروز باید به شهر بندر عباس جهت دوسال تبعید مراجعه کند.

این زندانی سیاسی که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یک سال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود و حدود یک ماه‌و‌نیم پیش بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند هفت زندان اوین منتقل شده بود.

وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال حبس دیگر و دوسال تبعید به بندر عباس محکوم شده بود. او همچنین سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده، وی تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.