به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۵

شمار کشته شدگان انفجارهای بروکسل به ۳۵ نفر رسید

پلیس بلژیک پس از بررسی‌های اولیه تصاویر دوربین‌های مداربسته فرودگاه بروکسل به فرد ناشناسی مشکوک شده‌ و درخواست تعقیب این فرد را صادر کرده است.  بر این اساس آنها به دنبال فردی هستند که در این تصویر با کت رنگ روشن و کلاه تیره رنگی دیده می شود و در حال هل دادن چرخ مخصوص حمل بار مسافر است.

مقامات بلژیک روز دوشنبه ۲۸ مارس اعلام کردند که شمار کشته شدگان انفجارهای دوشنبه گذشته در بروکسل افزایش یافته و به ۳۵ نفر رسیده است.

به گزارش راديو فرانسه بگفته این مقامات ۳۱ نفر از قربانیان در جریان انفجارهای فرودگاه بروکسل و ایستگاه متروی این شهر کشته شده اند اما چهار تن از کشته شدگان کسانی هستند که در اثر جراحات وارده بعدا در بیمارستان درگذشته اند. مقامات تصریح کرده اند که سه فرد انتحاری عامل انفجارها شامل ارقام اعلام شده امروز نیستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که از میان اجساد یافت شده بلافاصله بعد از انفجارها، ۲۸ تن شناسایی شده اند و تلاش ها برای تثبیت هویت سه فرد باقیمانده ادامه دارد.
منابع بلژیکی روز یکشنبه اعلام کرده بودند در میان قربانیان شناسایی شده ۱۶ تن اتباع بلژیک و ۱۲ تن اتباع آمریکایی، هلندی، سوئدی، آلمانی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی و بریتانیایی هستند.

از سوی دیگر در ادامه تحقیقات برای شناسایی عاملان انفجارهای بروکسل، دادستان فدرال بلژیک امروز اعلام کرد از جمله چهار فرد بازداشت شده در روزهای گذشته، سه فرد به نام های "یاسین الف"، "محمد ب" ، و "ابوبکر و."را به "شرکت در فعالیت های یک گروه تروریستی" متهم کرده است. پلیس فرد بازداشت شده چهارمی را آزاد کرده است. دادستان فدرال جزئیاتی بیشتری درباره افراد متهم شده نداده است.

پلیس بلژیک روز دوشنبه فراخوان تازه ای را برای شناسایی فردی که در تصاویر دوربین های مداربسته فرودگاه بروکسل به همراهی دو عامل انتحاری انفجارهای فرودگاه دیده میشود منتشر کرده است.

 پیشتر پلیس اعلام کرده بود که این فرد که در تصاویر منتشر شده کلاه و عینک دارد روز پنجشنبه دستگیر و به اسم "فیصل شفو" شناسایی شده است. دادستان بلژیک روز شنبه گذشته این فرد را به مشارکت در عملیات یک گروه تروریستی متهم کرد اما خبرگزاری رویترز از قول یک منبع که نخواسته نامش فاش گردد گفته است که پلیس تا هنوز مطمئن نیست که متهم همان فردی باشد که در تصاویر فرودگاه دیده می شود.