به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۵

چندین انفجار تروریستی در مترو و فرودگاه بروکسل

منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در نزدیکی فرودگاه "زاونتم" بروکسل خبر دادند. پلیس بلژیک درحال تخلیه مردم از این فرودگاه است. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان دهنده شکسته شدن شیشه های فرودگاه بر اثر این انفجار است

رویترز گزارش دادحمل و نقل خطوط مترو به سمت فرودگاه بروکسل متوقف شد.


تلویزیون دولتی بلژیک نیز از زخمی شدن چندین نفر بر اثر این انفجار خبر دادند. انفجارهای امروز بروکسل در ورودی اصلی ترمینال و در نزدیکی دفتر شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز اتفاق افتاده است. پلیس بلژیک فرودگاه بروکسل را بست و هیچ هواپیمایی حق ورود ندارد.


سه‌شنبه (۲۲ مارس/۳ فروردین) دو انفجار در فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژیک، رخ داد. رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که ده‌ها تن در این انفجارها زخمی شده‌اند. گزارش‌های اولیه از مرگ دست‌کم ۱۱تن در این انفجارها خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز تصاویری که افراد حاضر در فرودگاه از انفجارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از فرودگاه تمامی شیشه‌ها بر اثر انفجار شکسته شده است. این ویدیوها و تصاویر مسافران وحشت‌زده را نشان می‌دهد که با هراس به این‌سو و آن‌سوی فرودگاه می‌دوند.

به گزارش دویچه وله، هنوز هیچ‌یک از مقام‌های رسمی بلژیک درباره‌ی این انفجارها اظهارنظر رسمی نکرده‌اند و اعلام نکردند که آیا انفجارها اقدامی تروریستی بوده یا خیر.



آلکس روسی، مجری شبکه‌ی خبری "اسکای نیوز" که در زمان انفجار در فرودگاه بروکسل حضور داشت، به رویترز گفت که شدت انفجارها به اندازه‌ای شدید بود که او احساس می‌کرد «ساختمان‌ها تکان می‌خورند و از جا کنده خواهند شد.»



این مجری تلویزیونی همچنین گفت:«مسافران وحشت‌زده‌اند و مردم معتقدند این انفجارها، تروریستی بوده است. بااین‌حال باید منتظر اظهارنظر رسمی مقام‌های بلژیک ماند.»
رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که تمامی راه‌های اصلی منتهی به فرودگاه بروکسل، بسته شده و رفت‌وآمد اتوموبیل‌ها متوقف شده است.
این انفجار چهار روز بعد از آن صورت می‌گیرد که مقامات امنیتی بلژیک بعد از ماه‌ها جست‌وجو توانستند متهم اصلی حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس را در خاک بلژیک پیدا و بازداشت کنند.