به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۵

پسر عیسی سحرخیز: پدرم همچنان در بیمارستان است، امیدوارم در سال جدید آزاد شود.

  پسر عیسی سحرخیز، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت پدرش همچنان در بیمارستان است و در وضعیت او تغییری حاصل نشده است. 
مهدی سحرخیز با اظهار امیدواری برای آزادی پدرش گفت: «امیدوارم هرچه زودتر پدرم در سال جدید آزاد شود. امیدوارم مسئولان طبق قانون اساسی عمل کنند و کسی را به دلیل حرف زدن و عقیده‌اش به زندان نفرستند. پدر من فقط از عقایدش حرف زده بود و حالا آنقدر حالش بد شده که به بیمارستان منتقل شده است.»
عیسی سحرخیز پس از اعتصاب‌های طولانی مدت غذا و دارو روز ۱۹ اسفند ماه به بیمارستان منتقل شد. آقای سحرخیز روز دوم اسفند ماه برای سومین بار در طول بازداشت خود در اعتراض به شرایطش دست به اعتصاب غذا زده بود. او در تاریخ ۱۷ اسفند ماه از سلول انفرادی به بند هشت زندان اوین منتقل و به همین دلیل به اعتصاب غذای خود پایان داد اما دو روز پس از شکستن اعتصاب غذای خود پس از بیهوشی روانه بیمارستان شد.
فرزند این روزنامه‌نگار در گفتگوی قبلی خود با کمپین گفته بود پدرش چیزی بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده است. آقای سحرخیز در نامه‌ای که روز ۱۸ اسفند ماه در رسانه‌ها و سایت‌ها منتشر شد با افشای آنچه به او در زمان بازداشتش رفته، نوشته بود: «چند باری هم تشنج شدید به سراغم آمده که پس از سه ماه و نیم آن هم به دستور نماینده پزشکی قانونی، به درمانگاه زندان اوین اعزام شدم. از طرفی تاکنون حتی یک نوار مغزی ساده برای تشخیص این بیماری ناشناخته و جدید، از من گرفته نشده است. طبیعی است که در این شرایط وقتی موارد پزشکی که مرتبط با سلامت زندانی است، پشت گوش انداخته می شود، دیگر امور و حقوق اولیه متهم نیز نادیده گرفته خواهد شد.»

او در بخش دیگری از آن نامه نوشته بود: «اغلب اوقات در سلول انفرادی که مصداق بارز شکنجه سفید است، محبوس شده‌ام و اگر گاهی فرد دیگری با من هم سلول بوده صرفا به دلیل مراقبت از بنده است که به دلایل گوناگون و بیماری‌های مختلف و به کرات در اتاق، سرویس بهداشتی، حیاط، هواخوری و.. دچار زمین خوردگی ناشی از افت شدید فشار خون و نرسیدن خون به مغز، شده‌ام.»

عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار روز ۱۱ آبان ماه توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. او که با دو اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه است، روز ۱۵ اسفند ماه قرار بود در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شود، اما به دلیل اینکه وکلای او اجازه مطالعه پرونده را تا روز دادگاه پیدا نکرده بودند با درخواست آنها زمان دادگاه به تعویق افتاد.
سحام نیوز